Garantie Rambo, hoe regelen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

X_juul_X

Garantie Rambo, hoe regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 13:34

Hi allemaal,

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen.

Ik heb nog geen 3 maanden geleden een Rambo original turnout lite met leg arches besteld voor mijn pony. Ik heb voor mijn paarden alleen maar dekens van horseware, en ik ben hier altijd tevreden over geweest. Voor mijn paard heb ik ook de Rambo turnout lite( maar dan de "oude" versie, zonder leg arches) Deze deken is al ruim 1,5 jaar helemaal waterdicht.

Echter de rambo deken van mijn pony heeft van de week gelekt, over de gehele bovenzijde. Ik baal hier verschrikkelijk van. Ik heb juist de rambo gekocht omdat dit de beste deken zou zijn, en ik me dus niet druk hoef te maken of mijn pony nat wordt.

Ik heb de deken bestel bij Agradi. Ik heb telefonisch en mailcontact met ze gehad, maar ze geven me echt het idee dat ze totaal niet weten waar ze mee bezig zijn. na lang hellen krijg ik er hakkelend uit dat ik de deken maar retour moet sturen zodat zij hem kunnen testen. Alleen heb ik hier geen vertrouwen in, zeker niet nadat ik ben gaan zoeken naar ervaringen met de klantenservice van Agradi.

Ik heb de deken geregistreerd bij horseware, kan ik via daar ook aanspraak maken op de garantie? Hoe ik dit zou moeten doen is mij niet duidelijk.

dit is de deken waar het om gaat:
Afbeelding

Hier een foto van mijn natte deken:
Afbeelding

Deken is verder niet beschadigd, niet gewassen, helemaal niks.

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:38

Horseware geeft je alleen garantie via de verkoper. Dus je zult het deken op moeten sturen naar Agradi om ze te laten kijken of je recht hebt op garantie. Vaak zijn de merken ook niet blij als je het op een andere manier doet.

Edit: Je zou zelf ook voor jezelf even kunnen testen of het deken echt lekt op de rug door hem over een kruiwagen te leggen, een kuiltje te maken en daar een emmer water op de rug te gooien. Als het deken aan de onderkant nat is dan zou hij echt niet waterdicht zijn.
Agradi zal dit zelf ook willen testen natuurlijk om zo naar Horseware aan te kunnen tonen dat het echt onder garantie valt.

Persoonlijk vind ik dat de ervaringen die je tegenkomt, meestal alleen de slechte zijn. Dus vind ik dat je deze met een korreltje zout moet nemen.
Laatst bijgewerkt door Moonlight17 op 23-02-15 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

amen

Re: Garantie Rambo, hoe regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:41

Ik heb ooit een hucas deken gehad die lekte, heb em toen terug gebracht van winkel em daar hebben ze getest en mocht een nieuwe meenemen. Dus bij mij wel serieuse actie op deken. Ik denk bij agradi ook.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:41

Ik zou de deken toch terug sturen naar Agradi om te testen, en ze maar achter de kont aan blijven bellen. Zodra ze hem getest hebben en hij lekt inderdaad kan hij terug naar Horseware.
Ik zou ook niet kiezen voor een nieuwe deken bij Agradi, maar ik zou hem in het vervolg kopen bij de paardendrogist.

Het kan inderdaad voorkomen dat enkele Rambo´s lekken, zo heb ik er 3 op een rij gehad:
[SV] Mijn nieuwe Rambo deken lekt?!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:42

De verkoper is verantwoordelijk, in dit geval Agradi dus..

Ik kom net dit tegen op de site van Agradi:

V: Een artikel is kapot gegaan/kapot aangekomen, wat kan ik nu doen?
A: In geval van defecten, stuur dan alsjeblieft een mail naar info@agradi.nl met daarin:

1. Duidelijke foto('s) van het defect/gebrek, zodat we de situatie kunnen beoordelen;
2. Onder vermelding van het ordernummer (bestaat uit 6 cijfers, tenzij het via BOL is besteld);
3. Graag een omschrijving van het probleem, zodat we direct weten wat er aan de hand is.

Wanneer wij de mail ontvangen met daarin foto's en het ordernummer, kunnen wij wellicht een passende, adequate oplossing bieden. Defecte artikelen hoeven niet altijd meteen retour. Die beslissing kan gemaakt worden zodra het probleem is beoordeeld door middel van foto's.

Misschien is dit een idee? Dan heb je het ook zwart op wit, misschien een fijn idee voor jezelf als je afspraken maakt over wat er gebeurd met je deken. Balen zeg, van zo'n dure deken! Hopelijk kan het opgelost worden.

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 13:44

Pistasche schreef:
De verkoper is verantwoordelijk, in dit geval Agradi dus..

Ik kom net dit tegen op de site van Agradi:

V: Een artikel is kapot gegaan/kapot aangekomen, wat kan ik nu doen?
A: In geval van defecten, stuur dan alsjeblieft een mail naar info@agradi.nl met daarin:

1. Duidelijke foto('s) van het defect/gebrek, zodat we de situatie kunnen beoordelen;
2. Onder vermelding van het ordernummer (bestaat uit 6 cijfers, tenzij het via BOL is besteld);
3. Graag een omschrijving van het probleem, zodat we direct weten wat er aan de hand is.

Wanneer wij de mail ontvangen met daarin foto's en het ordernummer, kunnen wij wellicht een passende, adequate oplossing bieden. Defecte artikelen hoeven niet altijd meteen retour. Die beslissing kan gemaakt worden zodra het probleem is beoordeeld door middel van foto's.

Misschien is dit een idee? Dan heb je het ook zwart op wit, misschien een fijn idee voor jezelf als je afspraken maakt over wat er gebeurd met je deken. Balen zeg, van zo'n dure deken! Hopelijk kan het opgelost worden.

Dit heb ik al gedaan. Dezelfde foto als in dit topic heb ik meegestuurd.

Omdat ik geen reactie kreeg op de e-mail heb ik maar gebeld. Bedankt voor de tip :)

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 14:13

Bedankt voor de reactie allemaal. ik zal de deken dan toch maar retour moeten sturen naar Agradi.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:02

Vergeet niet je briefje van het koeriersbedrijf DHL te bewaren. Bij Agradi is het verstandig er snel achteraan te bellen. Sommige zaken verzanden bij hen.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:16

Je kunt ook mailen naar horseware zelf. Ik vind ze heel behulpzaam en ze gaan best ver met garantie.
ik heb ooit via bokt een nieuwe optimo besteld. Dus geen officiële rekening erbij. Deken was lek, heb de buitendeken opgestuurd. En een nieuwe gekregen. Netjes het verhaal gemaild met naam van de winkel in de UK.
Ik heb dus goede ervaringen met de garantie nakomen van horseware.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:24

Ik heb hetzelfde model gehad van Rambo, alleen dan de heavy. Echt een hele mooie pasvorm en een hele fijne deken.
Helaas lekte ook deze door.. Had hem via de PaardenDrogist gekocht en kreeg na foto's door gemaild te hebben, direct een nieuwe toegestuurd. De oude heb ik terug gestuurd naar de PaardenDrogist. Helaas lekte ook deze deken door en opnieuw kreeg ik een nieuwe deken en heb ik de oude terug gestuurd. Maar je raadt het al, ook deze deken is gaan lekken..

Toen had ik (en de Paardendrogist) er geen vertrouwen meer in en heb ik een bucas gekregen. Top deken en nooit geen problemen meer gehad. +:)+

Een vriendin had (ondanks mijn slechte ervaring) toch ook een rambo gekocht, maar dan met een halve hals.
Ook deze deken lekte door en ook zij kreeg een nieuwe die ook weer doorlekte..

Ik zou je dus bijna aanraden om geen Rambo meer te nemen, maar direct te vragen om een andere (vergelijkbare) deken..

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:39

Ik heb de pest dat bucas niet fijn ligt op mijn haf, enkel de rambo.

Ik ben nu samen met de paardendrogist aan het wachten op een nieuw model van rambo, wat dus mijn 4e rambo wordt.

Wel fijn te weten dat ik niet de enigste ben met 3 lekke dekens.

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 00:21

Lauraennala schreef:
Ik heb hetzelfde model gehad van Rambo, alleen dan de heavy. Echt een hele mooie pasvorm en een hele fijne deken.
Helaas lekte ook deze door.. Had hem via de PaardenDrogist gekocht en kreeg na foto's door gemaild te hebben, direct een nieuwe toegestuurd. De oude heb ik terug gestuurd naar de PaardenDrogist. Helaas lekte ook deze deken door en opnieuw kreeg ik een nieuwe deken en heb ik de oude terug gestuurd. Maar je raadt het al, ook deze deken is gaan lekken..

Toen had ik (en de Paardendrogist) er geen vertrouwen meer in en heb ik een bucas gekregen. Top deken en nooit geen problemen meer gehad. +:)+

Een vriendin had (ondanks mijn slechte ervaring) toch ook een rambo gekocht, maar dan met een halve hals.
Ook deze deken lekte door en ook zij kreeg een nieuwe die ook weer doorlekte..

Ik zou je dus bijna aanraden om geen Rambo meer te nemen, maar direct te vragen om een andere (vergelijkbare) deken..

Aj,

Dat is balen :( Ik heb ook al 2 bucas dekens die gelekt hebben, helaas. Ook enkele amigo's maar deze gingen na verloop van tijd ook lekken. Daarom dacht ik, probeer de Rambo eens, omdat er gezegd wordt dat deze het beste is. De Rambo die ik op mijn paard heb liggen is super, komt geen druppeltje doorheen. Alleen die van mijn pony helaas niet. Ik heb alleen maar dekens van Horseware ivm de fijne pasvorm. Ik heb ze allemaal al geprobeerd.

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 00:21

PaysBas schreef:
Vergeet niet je briefje van het koeriersbedrijf DHL te bewaren. Bij Agradi is het verstandig er snel achteraan te bellen. Sommige zaken verzanden bij hen.

Goede tip, bedankt!