Ik vrees dat ik er toch aan moet, de dure Mattes singel. De hele gevormde voor mijn bolle pony. Alle andere singels kruipen dicht achter zn elleboog.
Echter twijfel ik over de maat. Heb nu een elastische singel die totale lengte ongeveer 80 cm is. Geheel mag wel iets korter, denk rond de 75 cm. Maar dus geen idee wat voor maat ik best bestel... Pony wisselt (hoop ik)nog wat in omvang, moet wel wat af.
Heb overigens een endurance zadel,zonder enig zweetblad ofzo, echt een boom met fenders eraan...
Nouvel
Geplaatst: 23-02-15 12:04
Ik had voor mijn merrie een mattes en een barefoot met elastiek, beide 65 cm en die zaten beide goed
Die heb je niet meer denk ik dus he? Ben wel benieuwd hoeveel cm er ongeveer nog bijkomt in totaal.... (dus als ik een 65 zou bestellen hoeveel dan de singel in totaal is)
Nouvel
Geplaatst: 23-02-15 12:16
heb ik dat niet al eens voor jou opgemeten of was dat voor iemand anders? (zou ook kunnen hoor, maar ik weet nog dat ik dat eens voor iemand heb gemeten... )
Ik heb de singel vorig jaar al verkocht omdat 'ie voor mijn huidige paard een heel stuk te kort is helaas...
Een Mattes singel wordt toch gemeten van gesp tot gesp? Ik heb twee Mattes, een dressuur en vzh, bij beide heb ik dezelfde maat aangehouden als mijn oude singels. Mijn oude dressuursingel had geen elastiek, de oude vzh aan 1 kant.
Anoniem
Geplaatst: 24-02-15 13:58
Ja, je meet normaal tussen de gespen. Maar ik wil ook altijd weten hoelang een singel in totaal is...
edit: zeker omdat je mattes niet kan ruilen/retourneren,omdat ze naar je wens worden gemaakt. dus als ie me dan niet bevalt of als ie niet past zit ik ermee te kijken.
Anoniem
Geplaatst: 25-02-15 20:41
Nou, toch voor de 65 cm gegaan..... Wil er al zolang een, nu moest het er maar van komen.
Had vandaag de Mattes singel 70 cm vast, maar heb hem niet durven meenemen. Mijn huidige neopreen-singel van Kieffer is 65 cm en moet zeker niet langer zijn (heb links en rechts nog 2 gaatjes op overschot (dus die kan ik nog bijsingelen). Nu zei de verkoopster dat een Mattes singel een maat groter mag zijn, gezien de wol voor veel extra dikte zorgt. Kan iemand dat bevestigen? Of houd ik het inderdaad toch maar beter op 65 cm?
Davlin
Geplaatst: 06-03-15 21:56
Mijn Kieffer singel was 65 en ruim. Eerst een 60 gekocht van mattes, kreeg hem zelfs niet in het eerste gat. Ingeruild voor 70, zit goed. Dus vermoed dat een 70 voor jou ook goed zal zijn
Ik heb hem gekocht bij Ciba ruitersport in Houthalen-Helchteren.
darkadia
Geplaatst: 10-07-15 10:16
Zie nu dit topic pas. Ik had een 55cm leren barefoot met elastiek. Paard kreeg er plekjes van. Nu een 60cm mattes, ondanks dat ze mij een 65 aanraadde idd vanwege dikkere wol. Gezien stof nog wat doorloopt tot voorbij gespen blij dat ik dat niet gedaan heb, want dan hadden sommige dekjes niet meer mooi gepast (singel komt dan op dekje).