Leuk, een hoop positieve reacties erbij.
Omdat het ook gewoon een stukje passie van mij is heb ik mijn eerste hoofdstelletjes al besteld 
Zodra ik minimaal een sidepull, kin- en kaakgekruisd model heb in maat Cob en Full ga ik er iets over op mijn website zetten.
Tigra_ schreef:Wat ik dan zelf wel fijn zou vinden is dat als je ze bij jouw uit kunt proberen dat je ze ook via jouw kan bestellen.
En verder denk ik ook dat je wel meerdere lessen nodig hebt. Ook zodat je een goed advies kunt geven.
Het is natuurlijk ook fijn dat iemand vanaf de grond meekijkt hoe het paard het ervaart en dat je de volgende les je kunt focussen op 1 specifiek hoofdstel om te kijken of dat echt bij de combinatie past. Soms kunnen dingen bovenop het paard anders aanvoelen dan dat het eruit ziet.
Wat ik wil proberen om in ieder geval modellen te kiezen waar ik zelf achter sta, dus brede zachte neusriem, goede release en dan kan ik uiteraard het merk/type wat je het meeste bevalt doorgeven. Ik denk dat er al genoeg webwinkels bestaan die bitloze hoofdstellen verkopen.
En naast een mogelijkheid om echt meerdere bitloze hoofdstellen uit te proberen in 1,5 tot 2 uur ook de mogelijkheid tot bruikleen tijdens de les. Los uitlenen wil ik niet doen, ook daar zijn al voldoende mogelijkheden voor o.a. bij http://www.bitloos.nl zoals al in dit topic vermeld is.
annebe schreef:Ja, je kunt absoluut zien hoe een combinatie rijd met een bepaald bitloos hoofdstel.
Zelf heb ik sinds 2010 een bitloze hoofdstellen passervice en al vele combinaties geholpen.
Ik de eerste jaren veel hoofdstellen aangeschaft en research gedaan met verschillende paarden, ruiters en drukmetingen ( drukmeting d.m.v. Sponjes, kleipads, helaas is een met de TU Delft samenwerking nooit tot stand gekomen)
Om de anatomie beter te begrijpen hebben in een opleiding zelfs een paardenschedel ontleed om zien waar en hoe zenuwen, fasciae en neus-oog-jukbeen-kaak-wervels botten lopen. Hier enorm veel van geleerd.
Erg leuk om te doen ts! en er is zeker behoefte aan.
Klinkt super interessant annebe. Wat voor opleiding heb jij daarvoor gedaan ? Ik heb bij een cranio sacraal cursus ooit veel over een schedel geleerd maar dat was niet voor bitloos rijden.
Heb je een website ? Lijkt me leuk die eens te bekijken.