Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Kozbi schreef:Nu rijd ik dus met een pelham bit en dit gaat gewoon super, nu heb ik het eindelijk zo ver dat ik haar zonder kinketting ermee kan rijden en de teugel op de grote ring. Dit staat naar mijn zin gelijk aan een stang?
Leen schreef:Kozbi schreef:Nu rijd ik dus met een pelham bit en dit gaat gewoon super, nu heb ik het eindelijk zo ver dat ik haar zonder kinketting ermee kan rijden en de teugel op de grote ring. Dit staat naar mijn zin gelijk aan een stang?
Dit staat dan gelijk aan een hangende trens met ongebroken mondstuk (bij een stang heb je hefboomwerking omdat de teugel net aan de onderkant vast gemaakt word. Verwissel dus stang en ongebroken niet te snel.
Ga eens opzoek naar een bit met dezelfde dikte, materiaal en als je het vindt het gewicht ook. Al is dat moeilijk.
Hangende trens zou nog dichter in de buurt komen, maar je zoekt net eerder een gewoon normaal trensje? Kies ook eerder voor een D- of bustrens dan een watertrens.
Welk bit heb je nu exact? Dikte, breedte, tongboog, merk eventueel? Misschien dat we hier wel mee kunnen zoeken naar hetzelfde mondstuk als trensje.