Bontsingel banaan van BR

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bontsingel banaan van BR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:23

Kent iemand de banaansingel van BR met bont?
Zie hem oa bij EJ te koop....

Vooral benieuwd naar kwaliteit.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:15

Ik heb hem in mijn hand gehad bij de eppeljeck, maar het is echt een zachte singel zonder stevigheid.
Wilde hem ook kopen maar hij is volledig van stof er zit geen verharding in. En daarnaast is hij ook echt heel groot en breed.

Nep bont kwaliteit vond ik wel wat fijner voelen als bijvoorbeeld die van IR, maar het bont van christ blijft toch het beste, maar goed daar is de prijs ook naar.

Anoniem

Re: Bontsingel banaan van BR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:40

Ik zie namelijk dat ie enigzins op de mattes leek, die bijna 40 tot 50 euro meer kost.
Maar mischien moet ik die maar gewoon aanschaffen dan.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:42

Ik heb de Mattes niet fysiek in mijn handen gehad, dus moet even af gaan op het plaatje dat ik op google vind :)

Ze lijken in ieder geval allebei even massaal, enige voordeel van Mattes tegen over BR is dat er echt een singel is. BR is gewoon uit een stuk gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:58

Mattes lees ik dan wel veel goed over. Enige wat ik een beetje eng vind is dat ik alleen maar buiten rijd, ik hoop dat ik het bont goed schoon kan houden...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:59

Van mattes heb je zon bont wasmiddel en ze verkopen de bonte singel ook in zwart dan moet je hem wel schoon kunnen houden + vlekken zie je niet op zwart ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:00

Vlekken maken me niet Zo uit haha, maar meer dat bont niet hard moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:05

Ik heb de normale van BR en ben super tevreden. Nu aantal maanden in gebruik en nog niet hard of ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:48

De normale is denk ik niet gevormd genoeg voor mijn buikige pony..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:49

Dat snap ik maar aangezien je over het bont praat en niet persen over het banaan gedeelte. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:50

Klopt hoor. Bij de banaan ben ik vooral ook benieuwd, of de vorm goed blijft..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:58

Anoniem schreef:
Vlekken maken me niet Zo uit haha, maar meer dat bont niet hard moet worden.

Anoniem schreef:
Klopt hoor. Bij de banaan ben ik vooral ook benieuwd, of de vorm goed blijft..

Heb meerdere Mattes banaansingels, en het bont wordt niet hard (en ik heb het ding echt nog nooit gewassen :o ik borstel hem af en toe uit en that's it.) En ook de vorm blijft zoals hij hoort. Hier ook dik, rond en erg naar voren liggende singelplek, ben super tevreden over de Mattes banaansingels :j

Je kan ze overigens ook met afneembaar bont nemen he. Dan kan je het bont eraf halen en dat alleen wassen. Heb ik er ook 1 van, het bont is er hier nog nooit afgeweest :+ maar het systeem is goed. en die singels zijn niks soepeler/zachter/minder vormvast dan die met vast bont.
Laatst bijgewerkt door rina op 19-02-15 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:00

Ze zijn wel duur, die mattes maar ik denk dat ik er toch maar een ga kopen(bestellen).
Als het bont echt zo goed blijft?
Ik rijd dus altijd buiten, evt bak, en anders bos(incl modderplassen),dus vandaar dat ik wat twijfelde.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:01

Ze zijn best wel duur. Maar ik heb gewoon als een spin in het web op Ebay.de gezeten :D }> af en toe kom je ze daar tegen voor wat minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:03

Hihih, ja das ook slim. Ik zit niet op ebay...in nl zijn ze heel moeilijk tweedehands te vinden,helaas.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:05

Even een tip voor degene die een Mattes singel hebben, of andere bont singel: je moet ze toch echt af en toe wassen! Na een tijdje zonder wassen, trekt er teveel huidvet in van je paard, en gaan er plukken wol uitvallen!

Heb dit al meerdere keren gezien bij klanten, en heb deze tip gekregen van Mattes. Want als je ze niet wast, krijg je er ook geen garantie op als er iets mee zou zijn. Herstelling kan dan wel, maar is erg duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:14

Klopt. Ik heb nu zon singel thuis waar plukken wol uit zijn. (geen mattes overigens)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:09

Coberlina, ja was bekend hoor dat de garantie vervalt als je ze niet wast zoals Mattes voorschrijft ;) Maar zo gruwelijk veel en intensief rijd ik niet en ik ben gewoon lui :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:16

Verder niemand?

Sta anders toch maar op punt voor de mattes te gaan...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:34

Een vriendin heeft hem sinds kort, hij bevalt haar goed!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:29

Ik heb sinds september een BR banaansingel met bont, ik vind hem erg fijn. Hij blijft aardig schoon (ondanks dat ik er 3 paarden mee rijdt) en blijft goed in vorm. Ik had hem voor 'erbij' gekocht omdat mijn Eric le Tixerant singel na het scheren van de paarden soms wat plekjes gaf, maar ik rijd mijn 3-jarige er nu steeds mee. Ik vind het een goede prijs-kwaliteit verhouding, ik zou hem zo weer kopen! Ik heb daarnaast ook een Mattes, maar die gebruik ik niet omdat hij net te kort is voor mijn paarden. Ik vind het qua kwaliteit niets uitmaken en vind het juist fijn dat hij zacht is! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:56

Oh dat klinkt wel erg positief. Zou ke een foto willen maken, eentje gewoon en een in gebruik met zadel?
Mag ook per pb

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:58

Ja tuurlijk, stuur hem je even via PB! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:45

Haha nu twijfel ik echt.
De prijs van br is veel leuker dan mattes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:21

iemand die deze singel in 55 cm (das de kleinste maat??)heeft en de gehele singel wil meten voor mij??