Er zijn bitten met een roestsmaak dacht ik. Maar als het bit roest krijgt, daar waar het niet hoort, dan zou ik het bit niet meer gebruiken. Er kunnen vieze, scherpe randjes aan komen en dat is uiteraard niet fijn.
8nnemiek
Geplaatst: 17-02-15 18:43
Nee, roest is niet gevaarlijk. In de westernsport bestaan 'sweet iron' bitten en deze bitten zijn bedoeld om te gaan roesten omdat het lekker smaakt en paarden sneller het bit accepteren en meer speeksel aanmaken. Het enige waar je op moet letten is dat er geen scherpe randjes aan het bit komen door de roest.
Casarell
Geplaatst: 17-02-15 18:43
Er zijn zelfs speciale bitten die juist wat gaan roesten.. en doorgaans vinden paarden het lekker
je hebt bitten die een glimmend laagje hebben over het ijzer heen (chroom) als dat gaat roesten door bv beschadigingen kan dat slecht zijn, is namelijk geen gewone ijzerroest. Buiten de scherpe randjes van de beschadigingen.
is wat anders dan de ijzeren bitten die veel in de western gebruikt worden, deze zijn niet los verchroomd.
Ik heb sweet iron bitjes maar of dat vergelijkbaar is met gewone roest? Dat zou ik niet zo snel gebruiken, liever een nieuw bitje. Zo duur zijn ze toch niet.
Bitje is niet zo oud 4 maanden denk ik en een maand niet gebruikt. Was een 10tje niet zo duur maar lijkt me niet goed dat t meteen roest. K ga de cola proberen wie weet glimt die weer mooi. En is de roest weg staat ook wat mooier
Bit had nooit een glim laagje btw gwn dog zeg maar.