Alternatief zadelkast?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Alternatief zadelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 21:46

Hoi Bokkers.

Ik heb op stal een leuke zadelkast, 150x60x60 cm. Ik heb maar 1 paard waar actief met gereden wordt, en toch heb ik plaats te weinig. (Of veel te veel spullen...)

Nu heb ik een trailer zonder zadelkast, en prop dus als ik op concours ga alles in mijn auto. Op zich geen probleem, maar de geur blijft toch altijd een beetje hangen.

Nu vind de stalbaas het niet erg als ik een 2de zadelkast koop en zelf in de gang bijzet, maar die moet hetzelfde formaat zijn, en die kasten zijn best prijzig.

Dus ik bedacht mijzelf: ik koop een zadelkast op wieltjes of concourskast, zet deze mee in de trailer, zodat ik daar al veel spullen kwijt kan, en niet alles in de auto moet leggen.
Maar, deze zijn nog een heel stuk duurder.

Dus ga ik maar op zoek naar alternatieven. Zadelsteun en haakjes heb ik hier nog liggen,
dus ik zoek een kast waar een zadel in past. Ofwel zoek ik een klein kastje op wielen, ofwel een grote kast van 150x60x60.

Wie kan me helpen aan alternatieven. Ik heb al gekeken naar archiefkasten, maar die lijken me vaak niet diep genoeg.

Dus bokt, wie kan me helpen?

Sheran

Re: Alternatief zadelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:12

Hoe wil je deze dan op de trailer zetten? Gaat dat niet tegen het paard aan rollen als je niet uitkijkt? Ik leende ook altijd een trailer zonder zadelkast maar alles ging toch in de auto - als je een schoon zadel hebt, een schoon dekje en 1 borstel en 1 hoevenkrabber gaat het niet zo erg ruiken.
En wat voor spullen heb je vooral teveel? Wat voor soort dingen moet je ergens anders kwijt?

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:59

De spullen die je niet dagelijks gebruikt miss thuis in de schuur opslaan ofzo?

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:05

Wat is je budget, wellicht kun je het op maat laten maken?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:17

stalgenote heeft een concourskast gemaakt voor haar westernzadel, maar dat is toch ook een super log ding om op de trailer te krijgen hoor... Maar ja, 't is in betonplex en ze heeft natuurlijk ook wel vaak meerdaagse wedstrijden...

ik heb op stal een poetsbak, een dekenbak (curver ding op wieltjes dat 90kg kan "dragen") en een zadelkast van 1.50x1.50x0.7m, die uitpuilt. Zelfs hiermee liggen er nog ettelijke reserve dekens thuis samen met meerdere dekjes.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:22

Je zou ook zelf iets kunnen maken/laten maken :)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 21:27

Ik ben altijd verwend geweest: paarden achter het huis van mijn ouders. Daar had ik een hele kamer met paarden spullen. Nu klein huisje en paard op stal dus moet echt veel spullen weg proppen. Heel mijn garage ligt vol...

zelf iets maken kan ook hoor maar ik moet wel een mijn basismateriaal kunnen kopen. Daarom dat ik dus hier achter ideeën kwam vragen.

Vooral qua dekens vloek ik. Ik heb toch al rap een zweetdeken, winterdeken en uitrijdeken bij als ik op concours ga. En dat kan echt wel stinken. En op stal moet van de stalbaas alles achter slot, en dan is die kast van 150x60x60 al rap veel te klein, zeker met dekens.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:30

Moeten de dekens ook in de kast? Heb nog nooit dekens in mn kast gehad. Dekenrek is ideaal.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 21:36

Dekenrek is er niet en de stalbaas wilt ze ook niet ergens los hebben liggen dus moeten ze mee in de kast. En dat is echt chaos...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:49

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 22:05

Zooist die convourskast ziet er perfect uit! Alleen zo duur... Zal maar wat sparen.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:10

De dekens die je niet gebruikt, kun je die niet thuis ergens bewaren?
Ik heb de winterdekens die niet gebruikt worden altijd int hok achter huis, dat scheelt heeeel wat ruimte.

Ik heb trouwens een inbouwkast uit t huis gesloopt.. hier zitten eigenlijk alle spulletjes in.

In mijn "echte" zadelkast zitten alleen de spullen die ik gebruik met rijden zoals t zadel hoofdstel laarzen en poets spullen..

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:15

Thuis spullen bewaren scheelt veel ruimte. Een concourskast lijkt me trouwens ook erg handig!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:22

Heb pas een eenvoudige linnenkast van de Kwantum omgebouwd tot tuigkast.
Niet direct wat je zoekt, maar mogelijk wel een idee om eens in zulke zaken (Ikea, Leenbakker, Kwantum) te kijken.
Wieltjes zijn er zelf wel onder te maken.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 6eb627b4e2