elenaMM77 schreef:opgeteld bij wat melissa zegt
tenzij je een toptalent bent dat op een paardenrug geboren is zul je altijd minder stabiel zitten dan met een zadel en beugels.. Hierdoor krijgt de paardenrug dus meer schokken te verduren dan met een goed zittend zadel.
maar waarom rijden jullie in de les vooral zonder zadel? als dat is omdat er gewoon te weinig spullen zijn of geen goed passende spullen, dan zou ik toch overwegen om elders te gaan rijden.. Immers dan is het een financieel niet gezond bedrijf en de dieren zijn afhankelijk van hen. ze gaan dan niet 'ten onder', maar voldoende geld voor passende spullen is er dan niet meer.
ik zou gewoon eens vragen om een goed zittend zadel, immers voor lastigere oefeningen heb je een goede balans en zit nodig om met kleine veranderingen het paard een opdracht te geven.. dat is zonder zadel veel lastiger (en ongemakkelijker voor het paard)
nee, er zijn echt wel genoeg spullen.
Maar als er een nieuw iemand komt begint die altijd bij ons zonder zadel, omdat je je paard dan beter aanvoelt, als je een tijdje in de les zit (zoals ik) mag je met zadel.