Eczeem deken gaat snel kapot

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pauline1833

Eczeem deken gaat snel kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 21:18

Hallo iedereen,
Mijn pony heeft een hele erge vorm van zomereczeem, waardoor hij altijd zijn deken kapot maak door het schuren. Ik wil een soort extra laagje stof aan de binnenkant maken waardoor hij, als hij de 'eerste laag' kapot maakt, er nog een laag onder zit. Ik dacht aan handdoeken, wel lichte kleur natuurlijk, maar ik dacht, is dat niet te dik ofzo? Ik wil heel graag advies zodat ik optijd achter de naaimachine kan :) Beter te vroeg dan telaat denk ik maar ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:20

Zou ik niet doen..dan ademt het niet voldoende meer.
Zou dan kiezen voor een speciaal ademende stof

En je hebt wel alles laten onderzoeken bij je pony of het alleen van de vlieg komt en er niet meer aan de hand is?

pauline1833

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 21:29

ellepel schreef:
Zou ik niet doen..dan ademt het niet voldoende meer.
Zou dan kiezen voor een speciaal ademende stof

En je hebt wel alles laten onderzoeken bij je pony of het alleen van de vlieg komt en er niet meer aan de hand is?

Nee het is niet iets anders, hij is een echte expert in alles kapot maken, vorige zomer had ik 5 nieuwe dekens moeten kopen en daarom zoek ik dus iets, ik ga zoeken naar een goed ademende stof !

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Eczeem deken gaat snel kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:40

Ik verplaats dit topic van MD naar HAR omdat dit geen medische vraag betreft, maar over een deken gaat.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:44

Ligt eraan welke deken je gekocht hebt, sommige dekens houden niet genoeg vooral niet als ze echt last krijgen van hun zomerexceem.
Ik moest eerder ook wel 3 op voorraad nemen omdat de pony alles kapot scheurt, niks anders zat erop dan steeds de naai machine te pakken en de oude dekens niet weg gooien....
Ik zette vaak een stuk van de oude deken op de andere deken := zodat dat gat weer bedekt was.

Nu heb ik gekozen voor een Rambo deken in de hoop dat deze gewoon sterker is dan een standaard exceem deken.

ps. ik zou niet een extra laag aan gaan brengen met handdoeken. lijkt me dat dat zeker niet beter is en inderdaad niet genoeg ventileert en het daardoor misschien wel erger maakt.

pauline1833

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 21:51

Ik heb het deken opgezocht op internet en gekeken welke stof er werd gebruikt, polyester was het ! Nu een grote inkoop doen en kijken of het helpt.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:23

Ik zou het ook niet doen, ook geen extra laag polyester. Kans is groot dat dat gaat broeien in de zomer en paardje nog meer schuurt. Wij hebben hier ook zo een vreselijke exceemdeken sloper. Zo erg dat we het soms letterlijk in 5 stukken terug vonden. Sinds 2 jaar hebben we een rambo sweet itch en er is nog maar een klein haakje in van aan een stukje hout te blijven hangen.

Overigens zorgen we nu vanaf maart-april al voor natuurlijk product tegen exceem en vanaf mei een product met cortisone om de exceem tegen te gaan. We voeren dan ook nog eens zeer eiwit laag. Vorig jaar heeft ze absoluut niet niet geschuurd, tot bleek dat ons product op was en we pas na het weekend geleverd werd bij de veearts. Toen heeft ze haar hoofd (voornamelijk de voorpluk) toch opengeschuurt.

Als ik jou was zou ik meer kijken naar wat te doen tegen het schuren, want als ze al zo extreem schuren heeft een deken amper zin. Deken voorkomt dat de mugjes kunnen steken, maar het kan natuurlijk nog altijd. Zeker bij dunne exceemdekens. Producten werken tegen de allergische reactie die ze er op krijgen. Dus een soort van preventieve medicatie.

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 07:38

Ik zou er niet zelf een extra laag in maken ivm broeien. Je kan beter een goede exceem deken kopen die minder snel stuk gaat. Ik heb de Rambo sweet itch hoodie en deze is supersterkt!