Ervaringen Barefoot Ride-On pad vierkant?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liamssfork

Ervaringen Barefoot Ride-On pad vierkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 19:51

Beste bokkers,
Hierbij even een vraagje over de vierkante Barefoot Ride-On Pad, de trail versie. Ik ben namelijk al een heeeleee tijd op zoek naar een BF bbp, maar dan de standaard versie. Wil hem voorlopig namelijk gewoon voor in de bak gebruiken en nog niet echt buiten (als ik de verleiding kan weerstaan :P). Maar ik vroeg me af wat de ervaringen met de trail-versie zijn. Ik zoek namelijk 2ehands naar de bbp en kreeg de vierkante aangeboden van iemand, maar zo eentje heb ik nog nooit onder m'n kont gehad.
Merk je verschil wat betreft de druk verdeling? Ik zag namelijk dat de 'kussentjes' wat anders verdeelt zijn ivm het zakje/tasje achteraan.
Kun je ook nog steeds zadeltassen aan de bbp bevestigen of wordt dit dan onhandig? Kun je er ook nog steeds zo'n Barefoot schapenzittingtje op bevestigen (mocht ik dat ooit is wil hebben..)?
Is hij even fijn in gebruik in de bak als buiten of... Gaat hij bijvoorbeeld sneller schuiven? Of schuiven ze helemaal niet?(en dan bedoel ik meer eigenlijk dat hij achteraan waar het tasje zit los komt van de buik etc, met een standaard bbp zit alles natuurlijk aangesloten omdat je alleen een zit-gedeelte hebt) ... Idk.
Best een aantal vragen die door mijn hoofd spoken, wil het graag in 1x goed doen. Ik weet ook niet of mijn vragen reeël zijn maar dat hoor ik dan vanzelf wel... Geldt dus alleen voor mensen met deze specifieke bbp. Andere merken zijn al uitgesloten, ik wil sowieso een barefoot!

Alvast bedankt! En nog even ter verduidelijking... Heb het over deze bbp. Ohja, en fotootjes van hoe hij ligt ook meer dan welkom!!
Afbeelding

Destination

Re: Ervaringen Barefoot Ride-On pad vierkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:07

Een beetje geduld, niet iedereen zit 24/7 achter Bokt.

Zelf heb ik geen ervaring met de pads, wel bij gekeken laatst bij EJ, maar vond ze toch wat prijzig.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:08

Voor de bontzitting heb je in ieder geval ringen aan de voorkant nodig. Ik heb ze bij mijn pad er zelf aan genaaid. Ik heb de gewone, maar mij lijkt er niet zoveel verschil in te zitten.
Misschien kan je op de site van Barefoot wel je antwoorden vinden.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 21:10

Ik weet het, ik moest er wat haast achter zetten ivm bepaalde afspraken. Wellicht dat iemand die wél op bokt zit het over het hoofd heeft gezien en het topic nu wel op valt.
Maar bedankt voor de reactie, ook al heb ik er niet heel veel aan :=

Cynthiar, bedankt voor je reactie!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:05

Je kan de vierkante in principe gewoon zien als de zadelvormige hoor :j
Dus geen bijzondere verschillen qua vorm, ligging, stabiliteit enzo en je kan er net zo goed gewoon de schaap-zitting op gebruiken.

Enige verschil is dat hij dus vierkant is en die zakken er op heeft :)

Hoe hij precies zal "vallen" rond het paard dat is natuurlijk een kwestie van proberen en per paard / pony verschillend.

Nog eens zadeltassen bovenop de ingebouwde tassen doen lijkt me een beetje raar :P

Destination: ik weet niet wat je hebt bekeken bij EJ maar het zal ongetwijfeld iets van een ander merk geweest zijn want EJ krijgt niks van Barefoot geleverd :)

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 00:52

Bedankt voor de info! Vroeg me inderdaad of de zadeltassen dan achter de tasjes nog vallen of erop. Ik neem vaak regenjas etc er mee in en ging er niet vanuit dat die in deze kleinere tasjes kan.
Met de basic bbp kan dit wel gewoon toch? Zadeltassen eraan bevestigen.. Ik twijfel nog steeds een beetje welke te kiezen := óf doorsparen voor een nieuwe basic, of de vierkante tweedehands.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:41

Tja het kan wel, maar dan hangen die tassen wel direct tegen het paard aan en dan is een vierkante met tassen erop wellicht toch wat praktischer / comfortabeler :)

Het zijn nog best ruime tasjes hoor! Regenjas moet er echt wel in passen. Tenzij je het over zo'n lange trekkers-waxcoat tot over de knie hebt :P

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 11:55

Nou fijn om te weten! Krijg alleen net te horen van m'n moeder dat ze de basic bbp stiekem als verrassing heeft besteld... Supeeeeer blij mee natuurlijk! Maar topic voor niks aangemaakt. Toch bedankt voor de info, altijd handig!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:46

Nou da's ook superlief +:)+

Hoef je meteen niet meer te twijfelen...alles opgelost :P

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 16:20

Inderdaad! Kan niet wachten tot hij aankomt :D