Wat is het verschil? (bustrens en watertrens)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Han21

Wat is het verschil? (bustrens en watertrens)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 16:03

Hai iedereen!

Ik heb een vraagje, wat is het verschil tussen een bustrens en een watertrens? Ik weet wel dat de ene los zit aan zon ring en de andere doorloopt zegmaar. Heeft het verder nog verschillen? Bij mij op stal is er namelijk iemand die watertrensjes helemaal niets vind, omdat het velletje van de mond dus blijkbaar er tussen kan gaan zitten en je dan verplicht bitringen moet dragen :? . (als je begrijpt wat ik bedoel)

Maarrr wie o wie heeft een antwoord voor mij?

Amaris

Re: Wat is het verschil? (bustrens en watertrens)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:04

je zeg het zelf al: bustrens zit 'vast' en een watertrens zit los aan de ringen.

Velletjes ertussen mag bij een goed passend bit niet voorkomen. Daarom wordt wel geadviseerd om een watertrens ietsje groter te kopen dan een bustrens.

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 16:05

okey, bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:09

Ook ik vroeg mij dit af maar het verschil zit dus dat je met een watertrensje je paard minder last heeft van onrustige handen.
Omdat de ringen meedraaien zeg maar is het voor het paard iets stabieler in de mond, tenminste zo is het mij uitgelegd, ik rij sinds een aantal weken met een watertrens, daarvoor altijd bustrens maar ik vind watertrens echt heel veel fijner en krijg het idee voor mijn paard ook.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:25

Terwijl anderen weer zeggen dat een watertrens 'rommelig' in de mond ligt en een bustrens een stuk stabieler/stiller.

Dus het wilt allemaal niets zeggen. Gewoon kijken wat paardlief het fijnste vindt.

Monkeywrench

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:27

Ik heb mijn paardje eerst gereden met een watertrens waar ze heel onrustig van werd. Nu heb ik er een bustrens in en daar reageert ze veel beter op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:39

Ik denk dat het ook heel erg aan ligt hoe je zelf rijd, helemaal qua stabiliteit van je handen/armen.
Eerlijk gezegd lukt het mij heel moeilijk stabiel te blijven en merkte bij de bustrens dat mijn paard wat stugger in de mond werd en sneller het bit vast pakte, wat ik nu niet meer met de watertrens heb.
Maar wat al gezegd word, ik denk dat het persoonlijk voor jou en je paard is.