Het bos der bitloos..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Het bos der bitloos..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 13:25

Helaas mag mijn paard 8 weken geen bit in en wil ik nu een bitloos hoofdstel voor haar kopen. Alleen nu ben ik helemaal de weg kwijt tussen alle manieren en soorten bitloze hoofdstellen.

Nu heb ik het volgende hoofdstel gezien wat volgens mij als sidepull en kaakgekruist kan werken alleen zit het op de foto weer anders :+ . Een combi hoofdstel lijkt mij het fijnst zodat ik dan ook kan kijken wat mevrouw het fijnst vind. Wie kan mij helpen?

http://www.loesdau.de/Horse-friends-Geb ... zaeumungen

Alvast bedankt!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:33

Laatst bijgewerkt door GeneralFlynn op 10-02-15 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:34

Die is wel vrij apart op de foto gezet inderdaad :)

Ziet er uit als een leuk hoofdstelletje hoor, inderdaad bedoelt om zowel als side-pull als kaakgekruist te kunnen gebruiken zo te zien :j

Dat zijn toch wel de 2 meest gebruikte varianten als je kennis wilt maken met bitloos rijden :)

MarjanB

Re: Het bos der bitloos..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 13:39

Tinkerloos Nee geen lid van :)

Pmerena weet jij toevallig ook of dit mag op concours? Kaakgekruist en sidepull mogen beide maar mag een hoofdstel waar je beide mee kan dan wel? :Y)

Het is niet de bedoeling om er altijd mee te rijden. Start nu L2 dus mag nu nog wel mee op wedstrijd het is puur om die 8 weken te overbruggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:31

Poeh, is een tijdje geleden dat ik gezien heb wat wel of niet mocht en weet ook niet of het in de tussentijd veranderd is.

Ik meende dat alleen hoofdstellen die volledig uit leer zijn toegestaan zijn, maar hang me er niet aan op Y;(

Dat was iig. wel de reden waarom heel wat modellen van Barefoot afvallen omdat daar toch vaak met delen van touw gewerkt wordt. In dat kader zou deze dan ook niet mogen.

Maar dat zou je echt even na moeten kijken in de reglementen :)

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:18

Voor de knhs wedstrijden is een leren neusriem van min. 2 cm breed toegestaan.

MirelleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:26

Ik vraag mij af hoe het elastiek bij dit hoofdstel inwerkt? Volgens mij mag je daardoor ook niet officieel starten hiermee, maar ik weet het niet zeker...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 15:50

MirelleV schreef:
Ik vraag mij af hoe het elastiek bij dit hoofdstel inwerkt? Volgens mij mag je daardoor ook niet officieel starten hiermee, maar ik weet het niet zeker...

Het is geen elastiek maar gewoon koord dus het glijd makkelijker door de ringen heen.

Heb nu een kaakgekruist hoofdstel op proef, als ie bevalt kan ik hem overkopen. Nu eerst even een paar dagen grondwerk met dr doen zodat ik straks kan beginnen met grondwerk en er dan op kan ga zitten in de hoop dat ze het snapt. Longeren kan helaas tot nu toe ook niet omdat ze naar je bokt :Y) hoop dat met het grondwerk ook te kunnen verbeteren :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:54

Alvast succes ;) . Ik ben een fanatieke bitloze ruiter, maar wel met je eens dat er echt teveel op de markt is. Net als dat ik vind dat er veel te veel bitten op de markt zijn.
Ik rij met touwhalster of met de hackamore. Beide vinden zowel mijn paard als ik erg fijn.

Naar mijn idee is het een kwestie van toch dingen uitproberen. Wat het einde is voor de ene combinatie is een verschrikking voor de ander. Kin/kaakgekruist vind ik persoonlijk heel vervelend. Ik heb altijd het idee dat het ruis veroorzaakt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 18:44

dat hoor ik inderdaad meer! Ik ga van het weekend even kijken hoe ze reageert. Wie weet vind ze het helemaal niks.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:47