Ik zoek een springzadel in het bruin het is ongeveer voor 1 keer te gebruiken per week en daarom mag het niet te duur weten jullie merken en liefst ook ervaringen het moet wel van echt leder zijn
Een tweedehands stubben heb je al voor 300. Dan moet er nog wel een zadelmaker naar kijken, maar dat.kost (bij mij) nog geen 100 euro. Dat is mi de voordeligste goede manier om een springzadel aan te schaffen.
Ga inderdaad liever voor een wat oudere (maar in goede conditie) tweedehands van een bekend merk, als dat je voor een zadelmarkt zadel gaat. Dat lijkt misschien goedkoop, maar slechte zadels geven erg hoge dierenartskosten, ook als ze maar eens in de week gebruikt worden. Bovendien is zo'n zadel na aanschaf meteen niets meer waard, waar een merk tweedehands nog best waarde blijft houden.
Leg je vraag gewoon neer bij een goede zadelmaker. Die hebben meestal wel contacten, of kunnen je adviseren welk soort zadel gaat passen, wat je dan weer op marktplaats in de gaten kunt houden.
Sommige zadelmakers hebben ook tweedehands, beter een A merk van een paar jaar oud dan een goedkope nieuwe zoals hierboven al aangehaald wordt Of inderdaad advies inwinnen voor merken, boommaat en dergelijke
idefix4
Geplaatst: 10-02-15 22:50
Ik heb nog een oude stubben. Voor een beetje. Ik wilde nog goedkoper eens per week kan ook met je veelzijdigheid zadel. Ik heb zelfs gesprongen met een dressuur zadel. Lekker blijven zoeken. Hkm is er voor die prijs? Nieuw!