Schuurplekken van elke deken, help..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nurona14

Schuurplekken van elke deken, help..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 19:37

Hoi hoi,

Ik weet niet of er al een topic van is? maar ik kon hem niet vinden...

Ik heb voor mijn merrie inmiddels al verschillende (merken) dekens geprobeerd, zoals: Harry's Horse/Bucas/fouganza/global/QHP. Maar wat ik ook op heb, ze schuren allemaal bij haar schouders...

Ook heb ik een borstbeschermer gehad maar hiervan kreeg ze nog een extra schuurplek erbij... Dus die is ook weer weg.

Op het moment heb ik een Harry's Horse Highliner deken op met daarover een goed gevormde fouganza deken.
Maar ook deze zorgt ervoor dat er geen haartje meer op zit..

Hebben jullie enig idee wat ik nog kan proberen??
Zonder deken zetten gaat ook niet, ze staat de hele dag buiten en heeft zo'n dunne vacht (ongeschoren) dat ze zonder deken staat te trillen van de kou....

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :)

Caily

Re: Schuurplekken van elke deken, help..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:39

Misschien een maatje groter/kleiner? Heb je foto's?

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 19:41

Ik heb zo snel geen geen foto's op mijn telefoon, ik ga zo even zoeken op mijn computer! Ze is niet erg breed (KWPN/NRPS) van ongeveer 1.60 en deken maat 1.85. Als ik een maat groter neem hangt hij helemaal over haar billen en poept ze haar hele deken eronder.. (Ook al geprobeerd hihi :D)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:43

Opvallend dat je de horseware dekens nog niet geprobeerd hebt, die misschien een idee?
Mijn zusje gebruikt een Schneider hengstendeken, dus een deken zonder voorsluiting. Bevalt ook uitstekend.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:43

misschien een deken met fleecevoering? Of heb je dat ook als geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:45

Ik heb dit probleem ook, maar dan op de schoft..lees even mee.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:46

De mijne kreeg ook altijd plekken maar ik kies nu echt dekens uit met een gladde voering voorin.

En de deken die ik nu allemaal heb zijn horseware dekens. Ik zweer erbij! Kost wat maar dan heb je ook wat, heb overigens de amigo variant

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:47

Horseware :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:47

Rambo enige optie ga niet voor de 2 goedkoopste mio en amigo want daar krijg je paard alsnog plekken van.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:50

tita schreef:
Rambo enige optie ga niet voor de 2 goedkoopste mio en amigo want daar krijg je paard alsnog plekken van.

Hier niet O:)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:52

Hier wel van de Horseware maar niet van Bucas. Het is allemaal dus niet zo gemakkelijk te zeggen helaas...

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:57

Inderdaad, hier op stal hebben ze van die stapmolen dekens op. Alleen als ze in de stapmolen gaan hoor maar werkt uitstekend.

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:05

bedankt voor jullie reacties!
horseware heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, dit ook omdat ik mijn paardje net 7 maanden heb en even wou afwachten of ze haar dekens heel liet in de winter :')

maar de horseware deken is dus ook weer verschillend lees ik?
bij watvoor paarden hadden jullie ze dan op?
dan bedoel ik breed of smal, en stonden die ook buiten overdag, dus dat ze ermee ''lopen''? *D

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:06

lovemaylo schreef:
misschien een deken met fleecevoering? Of heb je dat ook als geprobeerd?

fleecevoering heb ik ook geprobeerd, maar dat stopt helaas bij de schouder, daar gaat het over naar stof...

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:08

nurona14 schreef:
horseware heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, dit ook omdat ik mijn paardje net 7 maanden heb en even wou afwachten of ze haar dekens heel liet in de winter :')

dan bedoel ik breed of smal, en stonden die ook buiten overdag, dus dat ze ermee ''lopen''? *D

Ik heb een kwpn merrie van 1,63 met een een maat 195 en een pre ruin van 1.71 met maat 205

De merrie is smal van voren en deken dit wat losser bij haar, bij de ruin is zijn borst ook niet breed maar heeft wel weer een bredere nek. Beide staat er nacht en nacht mee op en staan overdag buiten

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:10

Je hebt van Horseware 3 types. De 'goedkoopste' Amigo, de middenversie Rhino en de beste versie de Rambo. Op foto's kan je wel zien hoe de voorsluitingen zijn.

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:11

bamsy schreef:
nurona14 schreef:

Ik heb een kwpn merrie van 1,63 met een een maat 195 en een pre ruin van 1.71 met maat 205

De merrie is smal van voren en deken dit wat losser bij haar, bij de ruin is zijn borst ook niet breed maar heeft wel weer een bredere nek. Beide staat er nacht en nacht mee op en staan overdag buiten

dankje! mijn paard is ook niet heel erg breed, dan denk ik dat ik dat toch maar eens moet gaan proberen!! :j *D maar nu zijn de plekken al wel kaal, zal een andere deken dan niet alsnog gaan schuren op het moment..?

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:12

RianneH schreef:
Je hebt van Horseware 3 types. De 'goedkoopste' Amigo, de middenversie Rhino en de beste versie de Rambo. Op foto's kan je wel zien hoe de voorsluitingen zijn.

maakt het van die 3 types uit welke het beste is of is het verschil niet heel groot?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:14

nurona14 schreef:
Ik heb zo snel geen geen foto's op mijn telefoon, ik ga zo even zoeken op mijn computer! Ze is niet erg breed (KWPN/NRPS) van ongeveer 1.60 en deken maat 1.85. Als ik een maat groter neem hangt hij helemaal over haar billen en poept ze haar hele deken eronder.. (Ook al geprobeerd hihi :D)

Misschien past een 190 cm wel goed, niet alle merken hebben die maat maar Horseware en Bucas wel :j

Ik gebruik al jaren de Horseware Amigodekens voor mijn paard.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:14

nurona14 schreef:
RianneH schreef:

maakt het van die 3 types uit welke het beste is of is het verschil niet heel groot?

Naar mijn weten gaat het voornamelijk om de sterkte van de deken dus beter materiaal. Dus de Hero is de goedkoopste, dan de amigo en dan krijg je de rhino en Rambo. De rambo zou dus het sterkste moeten zijn.

clhufl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:16

Ik weet niet waar die extra schuurplek van de borstbeschermer kwam, maar wij doen de borstbeschermer altijd binnenste buiten om. Zo hebben ze geen last van randjes die naar binnen gevouwen zijn.

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:17

bamsy schreef:

Naar mijn weten gaat het voornamelijk om de sterkte van de deken dus beter materiaal. Dus de Hero is de goedkoopste, dan de amigo en dan krijg je de rhino en Rambo. De rambo zou dus het sterkste moeten zijn.[/quote]

dus dat maakt qua schuren geen verschil?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:17

Poeh, de Amigo en de Rhino lijken qua type wel vaak op elkaar. Dan heb je dat de Rhino een andere en stevigere buitenstof heeft waardoor die iets duurder is. Maar dat maakt Amigo geen slechte deken hoor ;)

Rambo is weer de duurste versie en is qua ontwerp ook iets anders.

Wil je dus proberen, dan is één van de andere twee budgetmatig een betere keus. Rambo is wel het type deken dat jaren mee gaat. Alle drie hebben een gladde binnenkant.

Hero is weer een type van de Amigo, maar dan zie je aan de prijs vaak wel wat de beste kwaliteit is.

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:18

clhufl schreef:
Ik weet niet waar die extra schuurplek van de borstbeschermer kwam, maar wij doen de borstbeschermer altijd binnenste buiten om. Zo hebben ze geen last van randjes die naar binnen gevouwen zijn.

hij kwam inderdaad op de plek waar het bandje zegmaar zit, dus bij dat randje ja.
alleen werd de schuurplek die ze van haar deken had er ook niet beter op, dus denk dat dat alsnog niet werkt...

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:19

op mijn smalle draver ligt de weather beeta eigenlijk nog het beste! heb ook nog een jos lansink liggen, maar die is te dik voor deze laatste 2 winters dus daar weet ik het nog niet van!