Deken probleem bij haflinger

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Taat_Jarig

Deken probleem bij haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 17:18

Hallo bokkers,

Ik heb dus een probleem met dekens bij mijn haflinger..
Ze heeft nu al deken nummer 3 op liggen en heb haar nog geen jaar. Ze staat nu geschoren onder een 300grams QHP deken.
Deze schuurt echter behoorlijk. Zodra ze met dr hals beweegt schiet het klittenband los en zitten de gespen op d'r huid. Nu heeft mijn moeder nieuw klittenband erop genaaid, een behoorlijk groot stuk. Hij schiet nu niet meer los maar alsnog zit het gewoon niet fijn. Kan het niet precies uitleggen maar mijn gevoel zegt gewoon dat het niet lekker ligt. Ook schuift ie behoorlijk naar achter waardoor die bij de borst heel strak zit.

Haar vorige deken schoof niet en bleef t klittenband gewoon goed zitten, alleen die schuurde ook behoorlijk bij d'r borst/schouder.

Nu heb ik het voordeel dat ik bij een ruiterzaak werk dus best makkelijk dekens kan meenemen/proberen, alleen mijn merrie staat 24/7 op het land. Als ik de deken dus op leg en hij voor mijn idee op het eerste oog goed ligt, kan die de volgende dag behoorlijk zijn geschoven of is gaan schuren. Alleen dan is die 9 van de 10 keer ook al behoorlijk vies dus kan ik het niet meer terug geven..

Nu hoop ik heel erg dat er hier iemand is die misschien in hetzelfde schuitje heeft gezeten of iemand die een merk weet die perfect is voor haflingers.

Ik hoop dat mijn vierde deken wat langer mee kan gaan..

Groetjes Tamar

MoniekV

Re: Deken probleem bij haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:04

Absoluut Horseware!

Hier op stal staat ook een haflinger en die had eerst ook een QHP deken en het kliitenband ging ook steeds los en dan ging de stof aan de voorkant dubbel zitten, er is zelfs een keer een klip die aan de borstsluiting zit geknapt, nu heeft hij een Horseware Amigo deken op en geen problemen en schuurplekken meer!

Denise_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:10

QHP dekens zijn meestal te krap voor een haflinger. Ik heb er 2 van voir mijn haf maar allebij behoorlijk krap bij de schouder. Nu nika dekens en die zitte top en zijn sterk en betaalbaar. Kijk anders eens op nikahorsepruducts.nl :)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:11

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij mijn haflinger. Geen 1 deken lag goed. Na heel veel verschillende deken merken geprobeerd te hebben tot de conclusie gekomen dat de merken Shires en Fedimax goed liggen. Fedimax is een duits merk.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:21

Horseware inderdaad, maar wat ook super lag op de mijne waren BR dekens, de outdoor variant is prima geschikt voor 24/7 buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:22

Horseware :) kost wat maar dan heb je ook wat! Vooral Rhino en Rambo zijn fijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:24

Idd Horseware

MarBriJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:26

Amigo bravo ligt hier perfect op breedborstig paard. Je kunt er losse liners bij krijgen. waardoor je dikte van voering kunt wisselen

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 07:26

Ik heb een tinkermerrie en daar schuren ook alle dekens op. Nu heb ik een Rambo deken en die ligt super. Schneiderdekens liggen ook goed.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 07:55

Ik heb er nu een rhino op... De eerste deken die nergen schuurt of te krap zit.

Hij is ook super licht ... Dat draagt ook zeker mee aan het draag comfort

Taat_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 08:40

Bedankt voor alle reacties :)
Ik ga het Internet even rond speuren naar de genoemde merken!

Taat_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 11:23

Na even zitten zoeken ben ik op 3 mogelijke dekens uitgekomen.

http://www.dekensvoorpaarden.nl/49-rhin ... edium.html
Aangezien veel van jullie de Rhino aanraden ben ik daarnaar gaan zoeken, waarna ik op deze uitkwam. Ook nog een mooi prijsje. Zit alleen met de maat, kleinste is 183. Ze heeft nu een 175 op, maar ik denk dat een 185 haar ook niet zal misstaan, aangezien die ze nu op heeft toch wat krap zit.. Valt de Rhino erg groot of klein?

http://www.dekensvoorpaarden.nl/50-amig ... edium.html
Op dezelfde site kwam ik ook een Amigo tegen, die scheelt weer heel erg qua prijs. Maar zelfde vraag, hoe valt die? En ben ik dan beter af met een Rhino?

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6347/52866
Toen kwam ik nog een leuke Bucas tegen. Iemand enige ervaring met deze deken? Speciaal voor paarden met een brede nek, klinkt ideaal..

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:28

Hier een Amigo op een brede ouderwetse fries (wel maat 215 met schofthoogte 1.72)

Dat gaat prima. En ook Harry's Horse (wel oude deken) zit goed.

QHP was binnen 1 dag uit loopsplit gescheurd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:30

ik heb sinds kort een horseware amigo Wug (halve hals) en ben van alle schuur- en schuifproblemen af.

Wouterwesley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:33

ik zweer bij de werthabita freestyle!

is prijzig maar is eerste deken wat gegoten licht en een heel seizoen mee gaat *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:59

Taat_ schreef:

Aangezien veel van jullie de Rhino aanraden ben ik daarnaar gaan zoeken, waarna ik op deze uitkwam. Ook nog een mooi prijsje. Zit alleen met de maat, kleinste is 183. Ze heeft nu een 175 op, maar ik denk dat een 185 haar ook niet zal misstaan, aangezien die ze nu op heeft toch wat krap zit.. Valt de Rhino erg groot of klein?

Op dezelfde site kwam ik ook een Amigo tegen, die scheelt weer heel erg qua prijs. Maar zelfde vraag, hoe valt die? En ben ik dan beter af met een Rhino?

Toen kwam ik nog een leuke Bucas tegen. Iemand enige ervaring met deze deken? Speciaal voor paarden met een brede nek, klinkt ideaal..

Rhino valt iets groter dan de amigo, maar weer wat smaller op de borst. Is mijn eigen ervaring. Paste hier perfect. Horseware heeft van Amigo ook de XL uitvoering ben ik meer fan van dan bucas.
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6429/56854

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:09

Ik heb meestal 185 van deken van de rhino heb ik een maatje groter genomen. Hij zit iets ruim... maar daardoor ook nergens klem. Doordat ie zo licht is gaat ie ook niet afhangen naar achteren.

Hij blijft evengoed mooi recht liggen.

Zelf vind ik de Rhino dekens ook lekkerder omdat deze (mijn ervaring) langer vallen (aan de zijkanten) en dat vind ik zelf fijn.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:15

Taat_ schreef:

Ik heb de Bucas deken voor mijn fries en deze bevalt mij heel erg goed. Kon namelijk ook nooit goed een deken vinden die goed op haar lag, maar met deze heb ik inderdaad nog geen problemen gehad. Ik raad hem je zeker aan.

Ze is zeker 1.65 en heb er een 205 op liggen

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:17

Mijn fjord past amigo heel goed en mika dekens blijken ook als gegoten te zitten. Toen ik in deken nood kwam heb ik een mika besteld, deze had ik veel eerder moeten kopen :o
Andere dekens schuren (Rambo en bucas ook)

Taat_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 16:51

Bedankt voor alle reacties, veel verschillende meningen! Toch spreekt de Rhino mij het meest aan.
Ik ben deze tegengekomen en denk dat ik 'm ook wel ga bestellen:
http://www.ruitersportdenbesten.nl/wint ... medium_800

Ik las dat er tussen de plus en de original weinig verschil zat qua pasvorm, alleen de sluiting en hals zijn wat anders. Dus neem aan dat iedere Rhino hetzelfde valt? Niet dat ik straks de plus bestel en die zit voor geen meter terwijl de original perfect had gezeten. :+

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:55

Yvank_ schreef:
Horseware :) kost wat maar dan heb je ook wat! Vooral Rhino en Rambo zijn fijn.

Rhino is idd echt een topmerk! Alleen niet waterdicht wassen, daar kan de stof niet zo goed tegen :oo . Verder echt top deken wij hebben m op een fries liggen, nog nooit problemen mee gehad. het fijne is dat ze ook met onderdekens hebben die je aan de binnenkant vast kunt maken, echt ideaal! :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:06

Taat_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 18:48

Misschien wel leuk, even een laatste update. :D
Vandaag is m'n Rhino deken binnen gekomen, en vond 'm tot nu toe prima liggen! Dus hoop niet dat 'ie morgen alsnog enorm is gaan schuiven ofzo, maar ben erg tevreden! Sluitingen zijn ook heel fijn!
Zelfs de hals zat goed! En dat is al heel wat bij haar haha. :+

Afbeelding

Dus nogmaals bedankt allemaal voor de tips en ervaringen. :D

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:46

De deken die ik wilde aanraden bij het lezen van je openingspost; is precies de deken die je gekocht hebt, hihi. :D
Veel plezier van je aankoop, hij past haar prachtig en ik weet zeker dat ie je goed gaat bevallen!