oud zadel schoonmaken/restaureren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cathysunny

oud zadel schoonmaken/restaureren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 14:30

Heeey bokkers,

Sinds vandaag op bokt dus weet niet of het goedstaat....

Er ligt bij ons een oud zadel in de schuur.
Ben van plan het zadel in de vakantie schoon te maken. Ook ligt er een hoofdstel en nog meer oude spullen.
Hebben jullie tips????????

Alvast bedankt! :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:09

Als je het voor de sier wilt gebruiken kun je het eens goed met zadelzeep schoonmaken en daarna lekker in de leervet zetten. Wil je het echt op een paard of pony leggen is het wel belangrijk dat het beter nagekeken wordt.. Denk bv aan uitgedroogde singelstoten en beugelriemen, en dan heb ik het nog niet eens over de pasvorm...
Hoofdstellen knappen vaak al erg op als je ze eens lekker poetst :j .

Hillady

Re: oud zadel schoonmaken/restaureren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:55

Net zoals hierboven word gezegd. Ook als je hem echt wil gebruiken de kussens even nakijken of die in al die jaren niet keihard zijn geworden.. succes :)

cathysunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 19:57

Ik weet het nog niet..... we hebben momenteel geen pony waar ik op kan rijden. Misschien mag ik over een poosje wel een pony:-) ( moet alleen mijn ouders nog overtuigen, misschien daar ook tips voor?) Alleen die zou het toch niet passen

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:02

Tips om jouw ouders een pony voor jou te laten kopen zijn er niet. Dat ligt totaal aan hoe jouw ouders er financieel voor staan en of ze wel in een pony willen investeren. Gewoon vragen en nee is nee. Meer kun je niet vragen omdat een pony een aardige grote kosten pot is en al helemaal als je er zelf niks aan hebt :)

cathysunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:08

Ja ,weet ik ook wel ....
Ga het ook zelf betalen.
Heb het al een keer gevraagd alleen dan reageren ze niet.
Weet wel dat zeuren niks helpt.
Alleen snap niet dat ze het niet zo zien zitten, want toen mijn broers net zo oud waren als ik nu ben mochten ze ook al eigen pony's kopen