Pelhalm

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

appel_6

Pelhalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 21:54

Allee eerst sorry als het verkeerd staat, het is de eerste keer dat ik iets plaats.

Ik wil endurance gaan starten met mijn paard. Ik rij nu momenteel l2 dressuur en b springen met haar. Nu wil een stalgenoot mij begeleiden in het trainen van mijn paard voor de endurance.

Ik lees mezelf nu ook best wel in met dingen die ik wel/niet mag. Een hulpteugel (buiten en martingaal) is verboden maar ik neem mijn merrie altijd met een slof mee het bos in. Hij hangt de volledige weg los eraan en gebruik hem alleen tijdens de galop dat ze niet weg rent (hier hem ook vrij los eraan maar wel lichte contact). En ook als ze het er niet mee eens is dat ze terug moet doet ze haar hoofd naar voren en rukt hierbij een aantal keer aan mijn schouders. Dit doet echt veel pijn.
Nu dacht ik eraan om haar met Pelhalm te rijden in het bos. Gewoon alleen aan het bit om lichtjes te remmen. Merrie is verder super goed op zit door bos te rijden.

Ik wil ook verder buiten het bos niet met dit bit rijden. Ook niet op de spring wedstrijden. Ze springt super op een dubbel gebroken bustrens

Maar is dit verstandig? Of hebben jullie een ander advies?

__Astrid

Re: Pelhalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:07

Als het enkel is voor de galop zou ik je pelham met 2 teugels rijden.
Dan kan je in stap en draf gewoon op het "normale" bit rijden zoals anders.
En als ze te sterk wordt in galop pak je de teugel onderaan erbij.
Zou dan wel aanraden om hetzelfde mondstuk als van je gewone bit te nemen.
Wellicht wordt ze na een tijdje minder sterk en heb je hem zelf minder/niet nodig, maar als het er voor zorgt dat je jezelf veiliger erdoor voelt, gewoon doen ;)

appel_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 07:26

Das idd een slim idee van die 2 teugels :)*

appel_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 14:12

Verder nog iemand tips?

appel_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 07:19

Echt helemaal niemand meer tips?

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 07:22

Ik denk eigenlijk precies hetzelfde 2 teugels en gebruik de onderste alleen ala het nodig is niks mis mee in mijn ogen veel plezier met je endurance wedstrijden!!!