[HAR] Verschil in ligging Wintec 500 cair VZH/DR?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Minimus

[HAR] Verschil in ligging Wintec 500 cair VZH/DR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 20:38

Op het moment ben ik op zadelzoektocht! Nu heb ik tijdelijk eventjes kunnen rijden op een wintec 500 cair VZH. De maat van dit zadel is 16,5"/42cm met een rood kopijzer. Het ligt als een huis op mijn e-pony *\o/* Nu vind ik de inchmaat wat verwonderlijk, want ik pas normaal gezien echt niet in een 16,5" zadel :o Ik heb echt wel 17,5" nodig :') Schijnbaar niet bij dit zadel, want ik pas er ruim en netjes in.

Nu ik dus opzoek ben naar een zadel, viel mijn oog op een wintec 500 cair dressuur. Dit zadel is wel een 17,5"/44cm. Afgezien van de lengte, verschillen de liggingen van de zadels heel veel van elkaar? Ik weet niet waar de '500' voor staat en dus of het een beetje hetzelfde type is alleen met langere zweetbladen?

Zijn er ervaringsdeskundigen op dit gebied of Wintec verkopers die mij een beetje kunnen uitleggen hoe het een beetje zit met de 500-serie?

Ps: Passen/zadelmaker gaat een beetje moeilijk aangezien zadel in NL is en paardje en ik in DK zitten.

felintje

Re: [HAR] Verschil in ligging Wintec 500 cair VZH/DR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:57

Zelf kan ik je niet helpen, maar ik ben hier ook wel benieuwd naar !