Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

anitamarleen schreef:Vorige eigenaar dacht dat hij boommaat M moest hebben.
.Roodvos schreef:anitamarleen schreef:Vorige eigenaar dacht dat hij boommaat M moest hebben.
Ja, maar dat zegt niet zoveel zonder dat je er een merk en type bij hebt. Helaas is bij zadels een M niet altijd standaard een (bijvoorbeeld) 33 boom.
Ik begrijp uit je OP niet helemaal wat je wilt. Ik kan inmiddels een boek schrijven over zadelellende. Mijn advies is daarom dan maar wat meer geld uit te geven en er een goede zadelpasser bij te halen.
In de omgeving van Groningen heb je Zadelmakerij Willems in Leutingewolde. Hij had voor mijn paard toendertijd geen passend zadel, maar ik had wel een positieve indruk van de man. Al was het maar omdat hij eerlijk was over het feit geen passend zadel te kunnen leveren.
In Jipsingboertange heb je Corrie van Amsterdam. Die ken ik niet en ken ook geen mensen die ervaring met haar hebben. Misschien kunnen Google of Bokt je meer info verschaffen.
In Wapse (Drenthe) heb je Feike Bruinsma. Die komt ook wel in omgeving Groningen. Stalgenootje van mij was daar tevreden over.
Op mijn vorige stal gingen veel mensen naar zadelmakerij Polane in Hooghalen. Die waren tevreden, maar heb ik zelf geen ervaring mee.
En je kunt natuurlijk gewoon naar Divoza of Epplejeck gaan. Ik heb zelf 1x een zadel gekocht bij Divoza, inmiddels meer dan 20 jaar geleden. En dat was een zodanig slechte ervaring, dat doe ik dus NOOIT weer.
Ik heb zelf al jaren Helen van Dijk van Happy Horse Advies uit Loenen. Die heeft meerdere klanten in het noorden en is ook regelmatig in de regio te vinden. Ik ben zeer tevreden over haar. Zowel qua deskundigheid als qua service. Ze neemt alle tijd voor je, en is pas tevreden als jij en je paard ook tevreden rond rijden.
Suc6!