Ja sorry weer een zadel topic...
Ik ben me aan het verdiepen in een nieuw zadel voor mijn Haflinger. Hij is kort en heeft brede schouders (en ik met een zeker te weten 18" bips). Hij is zeg ik altijd maar een mix tussen oud en sport type... qua bouw Er lig nu een Kieffer Amsterdam op... die ligt op zich goed... maar omdat ik voor mijn gevoel er niet optimaal in zit... is dat voor hem ook niet optimaal lijkt mij...Wil het graag zo optimaal mogelijk maken vooral voor hem...
Nu heb ik de afgelopen dagen lekker zitten surfen en oude topics op het forum lopen naspitten.
Voor mezelf ben ik uitgekomen op Fryso, Arno Brandt, en Ninon Schutte.
Wat me aan de zadels van Ninon vooral aanspreek is grote keuze in de kussens... maar de zadels die zij aangeeft die geschikt zouden kunnen zijn voor een Haf hebben allemaal een middel diepe zit. Dat heeft mijn huidige zadel ook, en ik was eigenlijk op ziek naar een iets stevigere diepere zit.
De Fryso Classic sprak me daarom aan... diepe zit ... maar wel met ruimte... (zoals ik het lees).
Plus dat ik op stal een aantal zeer tevreden Fryso gebruikers heb.
En Arno Brandt... zie heel veel tevreden klanten voorbij komen hier.... mooie zadels... en wat me aanspreekt is dat je het kan laten samenstellen... maar dat zal hij de anderen ook kunnen...
Wie o wie... ervaringen advies... en dan met name het liefst met een paardje met een soortgelijke bouw.
Mijn danks is alvast zeer groot... En als ik dit topic niet had mogen openen... dan hoor ik het wel...
Groetjes,
Nathalie