Anatomisch gevormde dressuursingel van TopFit Horsewear

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moratoetje

Anatomisch gevormde dressuursingel van TopFit Horsewear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 11:27

Nu kwam ik op internet deze singel tegen....ben benieuwd of er mensen zijn die al ervaringen hebben met deze singel. Het lijkt mij een interessante singel voor een zeer nette prijs :o

Anatomisch gevormde dressuursingel - Nieuw van TopFit Horsewear, Anatomic Fit

Dé innovatie op het gebied van dressuursingels. In deze singel vind je de perfecte combinatie van luxe, pasvorm en kwaliteit bij elkaar. Het leder is van zeer mooie kwaliteit en de kwetsbare punten zijn extra verstevigd. De singel is keurig afgewerkt in hoogstaande kwaliteit.

Door de anatomische vorm, wordt de druk op het borstbeen verdeeld. Het paard ondervindt minder hinder van de singel en ontwikkeld zo meer bewegingsvrijheid dan met de standaard gevormde singels. De binnenzijde is van zacht en soepel leder, wat de kans op irritatie van de huid verminderd. De singel is dan ook geschikt voor paarden met (lichte) singeldwang.

De stoten bevatten een stevige elastische verbinding die het aansingelen een stuk gemakkelijker maakt voor de ruiter en aangenamer voor het paard. De gespen op de Anatomisch gevormde dressuursingel bruin zijn afgedekt met leder en stevig klittenband.

Anatomic Fit, dé dressuursingel die comfort en innovatie bij elkaar brengt
Eigenschappen Anatomisch gevormde dressuursingel bruin

Kleur: chocolade bruin en zwart

Maat: 45, 55, 60, 65, 70 en 75

Prijs: € 109,95

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.topfithorseshop.com/product/ ... gel-bruin/

Crealief

Re: Anatomisch gevormde dressuursingel van TopFit Horsewear

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:34

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 11:39

Heeft die ook elastische uiteinden?

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:40

ja met elastische uiteinden..

Het lijkt echt exact dezelfde singel.. eerlijk gezegd (maar dan met net een iets andere prijs ;) )

Ik heb hem trouwens van ROS paardensport in Nistelrode. Volgens mij kun je daar ook nog online bestellen, als je dat zou willen.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:43

Crealief schreef:
ja met elastische uiteinden..

Het lijkt echt exact dezelfde singel.. eerlijk gezegd (maar dan met net een iets andere prijs ;) )

De singel die jij post is €100,- ipv €110,- Maakt ook niet zo heel veel uit... :+

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:44

ja bij deze winkel, maar ik weet zeker dat ik 80 of 85 euro heb betaald.

Maar heb niet heel veel verder gezocht voor nu.. :D

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 14:18

Ik heb de singel aangeschaft en ik sinds een week in gebruik. Het leer ziet er prima uit en ik vind het erg mooi dat je de gespen kunt bedekken.

Hij bevalt me prima, paardlief heeft geen last meer van singeldwang. Ze lijkt ook veel makkelijker over de rug te rijden te zijn. Ze ontspant sneller en ademt meer door. Voorheen hield ze vaak haar adem in. Kortom tot nu toe een zeer tevreden gebruiker aan deze kant :j

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:57

Er is lang niet gereageerd in dit topic, maar ik vroeg me af of er inmiddels al meer ervaringen zijn met deze singel? Hij is ook genomineerd voor beste product van 2015 van Horses, dus ben wel benieuwd of het echt zo'n fijne singel is, ik ben wel geïnteresseerd.

Ben benieuwd of iemand mij er iets over kan vertellen!

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:12

Ik leen deze singel nu van een stalgenote en mijn paard reageert ook zeer positief op de singel. Hij kantelde voorheen behoorlijk linksom, maar dit is nu een stuk verbeterd. Ook reageert hij amper als we aansingelen, terwijl hij voorheen nog wel eens wilde proberen te bijten en na aansingelen onder het zadel, de eerste paar passen heel gespannen liep. Ook dit doet ie niet meer.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:13

Maar ik ben inderdaad ook benieuwd naar de ervaringen van de TS. Zij gebruikt de singel natuurlijk al langer momenteel.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 11:16

Ik heb de singel nu zo'n 10 maanden in gebruik. Ik ben er zeer tevreden over. Hiervoor had ik een Fairfax voor een ander paard. Maar mede door de prijs en de tegenvallende kwaliteit ben ik voor de singel van TopFit Horsewear gegaan. En ik heb er geen moment spijt van :o

Mijn paard heeft zo goed als geen last meer van zadeldwang. Ze is makkelijk over de rug te rijden en ontspant vele malen sneller. Ook heeft ze geen last meer van schuurplekken, voorheen moest ik een schapenvacht gebruiken als ze geschoren was. Maar nu niet en toch geen kale plekken.

Qua onderhoud: ik maak hem regelmatig ff schoon met een vochtige doek, echt invetten doe ik echter sporadisch. Het leer blijft mooi en zacht. De gespen blijven ook mooi, geen roest ofzo.

Wel heb ik de ring voor een hulpteugel eraf gehaald .... laat mij een filmpje zien dat een paard daar met z'n ijzer in blijft hangen en ik zie het al helemaal gebeuren :oo

Indien er interesse is, wil ik wel een foto maken van de singel van hoe hij er nu uit ziet.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:31

Als je een foto zou willen maken graag!

De singel die ik leen, daarvan is het stiksel van het klittenband van de sluiting over de gespen los gelaten. Weet niet waardoor dit komt, maar hier heb jij geen last van Moratoetje?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 11:56

Nee daar heb ik geen last van.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:25

Ben ook wel benieuwd hoe hij eruit ziet op een foto. Ik ben ook op zoek naar een nieuwe singel. Twijfel welk ik zal gaan kopen voor mijn paard. Vind de Prolite ook een optie. Maar deze TopFit is van leer, heb ik toch meer het gevoel dat ik kwaliteit koop voor die prijs. Wel vraag ik me af of ik de zelfde maat moet nemen namenlijk, 65cm. Die heb ik nu maar de huidige singel heeft geen elastiek zou dat uitmaken??

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 12:43

Ik heb de maat genomen die mijn paard ook heeft van een singel zonder elastiek.
Ligt er ook wel een beetje aan hoeveel gaatjes je over hebt bij je zadel. Als er nog slechts 1 of 2 gaatjes over zijn, zou ik een maatje kleiner nemen denk ik.

zo ziet de singel bij mijn paard (hoop dat het een beetje zichtbaar is :o )
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Moratoetje op 26-01-16 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:47

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:48

Even offtopic, maar wat heb je een onwijs gaaf paard Moratoetje!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 12:49

Dankjewel :o ben ook nog steeds erg blij met haar ondanks haar extreem sensibele karakter

esposito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:28

Ik heb deze singel van Topfit Horseshop nu ruim een jaar, ik ben er zeer tevreden over mijn paard loopt heel fijn en ontspannen over de rug sinds ik deze singel heb! Ook zeer mooie kwaliteit, hij ziet er nog uit als nieuw! Ik kan hem zeker aanraden!

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:35

Zie eigenlijk alleen maar goede reacties hier dus, misschien dat ik hem ook maar eens ga kopen. Zit al tijdje te twijfelen, maar hij lijkt me toch wel erg fijn ook :D

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:40

Nou, van avond maar eens kijken welke maat mijn paardje heeft. Gezien de positieve reacties ga ik hem ook bestellen.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:04

Wij hebben hem nu een half jaar en mn paardje doet het er super op!!

Hij blijft wat zuur met opzadelen, maar met aansingelen en rijden zijn alle problemen weg! Ben heel erg blij met deze aankoop!

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:11

Ook ik heb hem inmiddels een half jaar en ben er erg tevreden mee! :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:39

Ik heb hem ook nu ongeveer 2 mnd en ben er erg tevreden over .. En mijn 4 jarige ruin ook ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:24

Ik heb zowel deze singel als die van Fairfax en merk tussen deze 2 eigenlijk geen verschil bij mijn paarden, beide zeer fijne anatomische singels. Aangezien de singel van Fairfax bijna 3 keer zo duur was, kan ik jullie dus wel vertellen dat ik heel blij ben met die van Topfit Horsewear :D ook vind ik het leer ook veel zachter dan de Fairfax. Dus ik ben zeer tevreden :)