prijs longeerset 2ehands?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Nikita

prijs longeerset 2ehands?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 20:55

Lieve bokkers,

Ik vroeg me af of mijn prijsindicatie voor mijn tweedehands longeerspullen fair is. Wat vinden jullie?
De set bestaat uit:
- longeersingel Epplejeck neopreen, erg goede staat(lichte beschadiging binnekant. Klein schaafplekje) cob
- longeerpad QHP dark blue, zo goed als nieuw, cob
- bijzettouw BR blauw, zo goed als nieuw
- musketon 2x (voor de bijzet), nieuw

nieuwprijs: 39,95 + 19,95 + 8,95 + 2×1,36 = 71,57
Mijn idee voor tweedehands:
28,00 + 12,00+ 5,00 + 2,00 =47,00

De volgorde van de prijzen is dezelfde als de volgorde waarin ik de setonderdelen heb benoemt.

Wat vinden jullie? Te veel? Te weinig?
Evt kunnen aan de set ook nog peesbeschermers worden toegevoegd. Vinden jullie dat zoiets erbij hoort? Of toch niet?

Graag jullie eerlijke mening!

Femke

Femke_Nikita

Re: prijs longeerset 2ehands?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 20:59

Zag op marktplaats iemand zijn pad + singel, was zeker weten dezelfde ookal stond het merk er niet bij, aanbieden voor 40,00 euro excl...
ik heb dus ook nog keuze tusswn verzendkosten wel of niet vergoeden.... aahh help haha

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:01

Femke_Nikita schreef:
Zag op marktplaats iemand zijn pad + singel, was zeker weten dezelfde ookal stond het merk er niet bij, aanbieden voor 40,00 euro excl...
ik heb dus ook nog keuze tusswn verzendkosten wel of niet vergoeden.... aahh help haha

Dat is dan heel duur.
Singel kost nu 31 E bij EJ.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 21:04

Brainless schreef:
Femke_Nikita schreef:

Dat is dan heel duur.
Singel kost nu 31 E bij EJ.

Ja dat snap ik maar jij vind mijn idee dus ook te duur. 40 euro was wel incl QHP pad.
Is 22 euro eerlijker naar jou mening?

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 21:05

Bedoel dan wel 22euro alleen voor singel natuurlijk

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:06

Persoonlijk zou ik dat er niet voor geven sorry.
Ik denk dat je het beter ook apart kunt aanbieden.. Maar 28,00 voor een 2e hands longeersingel zou ik er al niet aan uitgeven, sorry.
Denk dat je beter kunt uitgaan van de helft van je nwprijzen..? Succes met de verkoop!

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 21:10

Bedankt, dit wordt de 1e keer dat ik iets verkoop dus kan het nog niet goed inschatten. Vandaar dit topic! Merk iig dat ik te veel vraag haha dus beter de helft:
35,00 voor alles??? Vind dat persoonlijk heel goedkoop voor de goede staat/nieuwstaat van de spullen...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:15

Femke_Nikita schreef:
Bedankt, dit wordt de 1e keer dat ik iets verkoop dus kan het nog niet goed inschatten. Vandaar dit topic! Merk iig dat ik te veel vraag haha dus beter de helft:
35,00 voor alles??? Vind dat persoonlijk heel goedkoop voor de goede staat/nieuwstaat van de spullen...

Denk dat dat idd een betere prijs is. ;)
Uiteraard wel met goede foto's erbij.. zorg dat je foto's scherp zijn, persoonlijk knap ik af op slechte foto's, en zonder foto's koop ik zelf al helemaal niks ;)

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 21:26

Heel erg bedankt! Ik ga inderdaad je advies opvolgen en de boel apart verkopen. Natuurlijk komen er nette foto's bij en wat meer specificaties! Nog 1 vraagje:
Waar verkopen?
Bokt markt, marktplaats, facebook. Wat zijn de ervaringen?

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 21:29

Want woont u trouwens op een schitterend plekje! Sorry even in het profiel gespiekt hihi

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:40

Wie, ik? :D :D thnxx haha

Ik verkoop zelf vaak spullen, ik zet ze op de bokt markt, maar verkoop eigenlijk het meeste via Facebook. Meld je aan bij wat verkoop groepen (heb wel een paar links voor je) en zoek een groep bij je in de buurt. Altijd handig als mensen niet willen versturen..
Maar je spullen op marktplaats zetten is ook geen gek idee hoor. (mijn spullen staan over het algemeen dus OVERAL) haha

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:05

Via facebook zijn er genoeg groepen van mensen die actief verkopen
Marktplaats en bokt daar zoeken mensen gericht op dingen, in een FB groep komt het toch voorbij schuiven (kan een nadeel en voordeel zijn)

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 22:15

Ik zal eens met mn ouders overleggen wat zij een goed idee vinden! Hoop dat er wel een beetje vraag is naar longeerspullies haha

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:56

In preciepe is het de officiële verkoopprijs delen door 3 en dat is de 2ehands verkoopprijs. Tel alles op en deel het door 3... En vooral mensen laten bieden dan kan het omhoog gaan.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 22:12

wortelsussie schreef:
In preciepe is het de officiële verkoopprijs delen door 3 en dat is de 2ehands verkoopprijs. Tel alles op en deel het door 3... En vooral mensen laten bieden dan kan het omhoog gaan.

Idd bieden is denk ik wel goed idee alleen delen door 3 lijkt me wat vreemd als algemene prijs want de staat kan toch heel erg verschillen? Longeerdek is bv 1x gebruikt. Longeersingel meerdere maar wel goed onderhouden enz

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:33

Mijn ervaring van marktplaats is dat je er vaak niet eens de helft meer voor krijgt tenzij het heel speciaal is. Misschien kan je zeggen iets van €35 incl verzenden?

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:08

Ik verkoop altijd op marktplaats. Mijn "tactiek" is om bijv. Als je in je hoofd hebt het voor 35 te willen verkopen, het erop te zetten voor 47. Mensen willen liever een soort korting krijgen, heb ik het idee. Als ze het dus onder de vp meekrijgen, hebben ze zoiets van "zo dat heb ik even goed gedaan". Ik heb zo meerdere keren iets verkocht voor meer dan ik in mijn hoofd had. Is het proberen waard...

Ik zou het er dus opzetten voor 47 euro en een mooi verkooppraatje erbij met mooie duidelijke foto's. Dan raak je het vast wel voor 40 euro kwijt. ( wat jij als vp had is namelijk wel wat aan de hoge kant).

Kijk ook even rond wat er voor soortgelijke spullen wordt gevraagd op mp en boktmarkt. Als jij met je vp daar ver boven zit zal je het niet snel verkopen en als je er ver onder zit weet je dat je er dus meer voor kunt krijgen.