Welke maat oornetje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yvankaxx

Welke maat oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 19:43

Hallo bokkers!
Aangezien ik woensdag naar de epplejeck ga, zat ik zo even te denken wat ik ga halen.
Ik wilde nou toch eindelijk eens een oornetje voor ponylief kopen, maar nu zit ik een beetje met de maat.
Het oornetje is voor een kruising haflinger X Fries. Ze heeft qua lengte van het hoofd maat cob, maar die zit bij de neus en kaken strak, dus daar zou ze een full kunnen hebben.
Ik heb haar eens een maat pony oornetje gepast, die was qua oren prima, maar was in de breedte best krap.
Maar stel dat ik een full zou nemen, daar zouden haar oren 2 keer in passen :')

Dus help, maat pony of full? Waarom is er überhaupt geen cob van :Y)
Laatst bijgewerkt door Yvankaxx op 02-02-15 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:44

Yvankaxx schreef:
Hallo bokkers!
Aangezien ik woensdag naar de epplejeck ga, zat ik zo even te denken wat ik ga halen.
Ik wilde nou toch eindelijk eens een oornetje voor ponylief kopen, maar nu zit ik een beetje met de paard.
Het oornetje is voor een kruising haflinger X Fries. Ze heeft qua lengte van het hoofd maat cob, maar die zit bij de neus en kaken strak, dus daar zou ze een full kunnen hebben.
Ik heb haar eens een maat pony oornetje gepast, die was qua oren prima, maar was in de breedte best krap.
Maar stel dat ik een full zou nemen, daar zouden haar oren 2 keer in passen :')

Dus help, maat pony of full? Waarom is er überhaupt geen cob van :Y)

Full van br die vallen klein :)

LSnuitje

Re: Welke maat oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:26

inderdaad de full van br! en anders een kijken of je een oornetje van iemand kan lenen :)

Yvankaxx

Re: Welke maat oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 11:42

Ik zou inderdaad voor 1 van br gaan, alleen die waren vrij lang , dus die waren waarschijnlijk echt over haar oren gezakt :p
Heb nu 1 van ik dacht hv polo, die was in cob en pastte haar precies!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:59

Hoe de maten vallen verschilt per merk, het blijft altijd een kwestie van passen. Je zou voor de zekerheid de oren van je paard en de afstand hiertussen even na kunnen meten.

Wij hebben van HKM wel orennetjes in cob maat, dus ze bestaan wel :j .