Waarnschijnlijk binnenkort kom ik langs in Nederland en ik zou graag willen profiteren om secondhand zadel te vinden voor mij paard.
't is een Selle Français de 7jr, 174cm, met hele lange soupele rug.. heel erg jong in zijn hoofd en erg speels (lire: bokte hoog et makkelijk met veel power)
Ik ben op zoek naar goed ondersteunde zadel, half diep/diep zit, die kan passen op paarden die medium en medium/wide zijn.
Ik heb vanmorgen op de markt zitten neuzen en ik zag paar leuke VHZ kieffers zadels liggen onder 300€..
De vraag is, omdat mij paard lange rug heeft, moet ik 18" nemen of zijn er toch modellen zadels van 17,5" (mijn size) die speciale voor paarden met langere rug zijn gemaakt ?
In 't verleden ik had gereden op kieffers en altijd erg fijn gevoeld, de teruggesneden kamer is altijd 'n plus, vind ik.
De bedoeiling van mijn paard is dressuur rijden, maar als hij erg fries is, ik rij hem liever in VHZ dan dresuurzadel.. Trotting in 't bos en paar kleine cavaletti springen gaan ook beter in VHZ.
Wat is jullie ervaring daarmee?
Bedankt

PS. Sorry voor mij krome nederlands, heb niet meer gebruikt sinds jaarenlang
) De zadelmaker die ik ken, doe prima zijn job, maar hij is beetje van de oude school - je moet je aanwennen aan 't zadel. Ik will graag geloven dat ik kan vinden 'n zadel die prima past op mijn paard EN dat ik goed inzit