Ervaringen Tekna dressuur S8

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Karin92

Ervaringen Tekna dressuur S8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 19:10

Hallo

Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met de Tekna dressuur S8.
Ik zit er namelijk aan te denken om dit zadel aan te schaffen.

Dus hoe bevalt het zadel je?
Hoe houdt het zadel zich bij de zadelmaker? Is hij goed aan te passen enzo?
En op wat voor paard heb je hem liggen?

Alvast bedankt!

Afbeelding

rebecc1994

Re: Ervaringen Tekna dressuur S8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:16

Hier een zeer goede ervaring!
Heb hem voor mijn ronde PRE, die echt zowat geen enkel zadel past.
Heb hem nog maar net, dus is nu nog niet aangepast. Zadelmaker was niet erg enthousiast over de singelstoten, omdat deze van kunststof zijn en kunststof sneller kapot gaat. Ze gaf wel aan dat deze makkelijk te vervangen zouden zijn, mochten ze kapot gaan.

Verder vind ik het een heerlijk zacht zadel (in het begin is het wat hard, maar je rijdt hem vrij snel in) en ideaal dat je hem onder de kraan schoon kunt maken!
Voor die prijs is het echt een goed zadel.

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:25

ik heb het tekna icelandic zadel, lijkt heel veel op deze.
ik ben er heel blij mee. superfijn zadel.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 19:26

rebecc1994 schreef:
Hier een zeer goede ervaring!
Heb hem voor mijn ronde PRE, die echt zowat geen enkel zadel past.
Heb hem nog maar net, dus is nu nog niet aangepast. Zadelmaker was niet erg enthousiast over de singelstoten, omdat deze van kunststof zijn en kunststof sneller kapot gaat. Ze gaf wel aan dat deze makkelijk te vervangen zouden zijn, mochten ze kapot gaan.

Verder vind ik het een heerlijk zacht zadel (in het begin is het wat hard, maar je rijdt hem vrij snel in) en ideaal dat je hem onder de kraan schoon kunt maken!
Voor die prijs is het echt een goed zadel.

Dankje voor je reactie.
En hoe zit het met het beschadigen? Aangezien het geen leren zadel is.
Heb je misschien ook een foto?

Ik ben zelf nogal lang, 181 is hij daar ook geschikt voor?

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:01

Ik heb hem nu 2 maanden en er is nog geen krasje op te bekennen. Een vriendin van mij heeft hem ook op haar haflinger, nu een jaar denk ik, en die is nog net zo mooi. Kan zo een nieuw zadel zijn.
Foto zal ik eens zoeken.

Zelf ben ik 1.68 dus vind het moeilijk inschatten of het qua lengte past, maar ik denk eigenlijk van wel. Zweetbladen zijn niet superlang, dus dat zou misschien een puntje kunnen zijn, maar je hebt wel veel ruimte bij de wrong.

Edit: hier is een foto

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:17

Ik had de eerste versie. 2 jaar gehad, zag er nog als nieuw uit. Dacht iedereen ook altijd. Voor mensen die wat langer zijn zou die ook gewoon goed voldoen hoor :)!

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 10:18

Super!
Dankjulliewel voor jullie reacties!

Denk dat dit hem dan toch maar moet worden

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:20

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

PaulineJerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:32

Ik melde mij. Heb deze dressuur zadel in het bruin op mijn nrps van 1.44 liggen en hij past perfect en loopt er goed onder!

Zadelmaker heeft hem een keer aangepast en er zit nu een M boom in. Dat ging allemaal zeer gemakkelijk tekna is heel goed aanpasbaar en opvulbaar.

Pony heeft geen probleem met kunststof oid het zadel is super in onderhoud en ik vind de zit heerlijk had hem binnen enkele weken ingereden :)

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:10

Ik verkoop ze sinds kort, zijn voor die prijs fijne zadels. Er staat dat er wol vulling in zit, maar heb even gekeken en het is meer een soort gehakseld wol/variatie op wol. In ieder geval niet de wol die ik gebruik als ik zadels opnieuw opvul. Er zit wel een lining in waardoor de kussens vlakker en zachter zijn. Voorboom is makkelijk te verwisselen en de singelstoten ook. En ze hebben een mooi breed kussenkanaal. Er zit wel een hele rechte boom in dus zal alleen op paarden passen met een rechte rug.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:43

@Dapnik, vind het gevaarlijk om met een MSFC'er in discussie te gaan, maar mijn paard heeft niet echt een rechte rug, maar toch past het zadel wel supermooi op hem. (is ook bevestigd door mijn eigen zadelmaker). Maar verder heb ik er te weinig verstand van ;)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:51

Ik heb dit zadel gehad, en paste er met mijn 1.83 prima op :-)

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:33

rebecc1994 schreef:
@Dapnik, vind het gevaarlijk om met een MSFC'er in discussie te gaan, maar mijn paard heeft niet echt een rechte rug, maar toch past het zadel wel supermooi op hem. (is ook bevestigd door mijn eigen zadelmaker). Maar verder heb ik er te weinig verstand van ;)

Dat kan best hoor. :) Zoals ik al zei, ik heb ze nog niet zolang en dus ook nog niet op heel veel verschillende paarden gepast. Maar vind ze in vergelijking met andere zadels een erg rechte boom hebben, dus op paarden met een aardig dip in de rug zou ik ze niet zo snel leggen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:04

Ik heb hem voor mijn ronde, korte brede appaloosa. Ben erg benieuwd hoe hij bevalt als ik er mee ga rijden. Ik heb hem in het bruin, vind hem erg mooi.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 15:54

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik heb inmiddels een zadel aangeschaft, ben toch niet voor de tekna gegaan maar dit had meer met de prijs te maken.
heb nu een JC Saphir aangeschaft.

Het leek me zeker een heel fijn zadel maar op t moment niet t geld om hem aan te schaffen.
Alles wat er in de omschrijving staat van dit zadel lijkt me helemaal super dus misschien een volgend zadel.