info wintec 500cair

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

yasmintje

info wintec 500cair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 18:15

Hallo bokkers,

Ik heb een tijdje terug een connemara gekocht en heb daarom mijn barefoot londen omgeruild voor een wintec omdat de pony drie jaar is en ik al even stilzit door zwangerschap etc, voel ik me toch iets veiliger op een wintec.
Er is genoeg rugvrijheid want ik kan er los door zien, maar ik heb de indruk dat het iets te veel erbovenop ligt...
Er zit een gele schoft in(smal) maar de pony is toch wel vrijd breed en nog enorm in ontwikkeling.
Hij is enorm moeilijk de juiste maat te vinden, ook voor hoofdstel heeft hij een full nodig en grote maten(mijn full frontriem spand :/ )

Het zadel is een 17inch, ik heb zelf maar een fijn poepje en anders is het ook te lang ntrlk op een pony

Maar nu vroeg ik me af als ik bv een groene schoft koop om erin te steken, gaat dit dan verschil maken dat het er zo bovenop ligt/smal is aan de schouders(bovenste gedeelte).

Normaal kan ik dit allemaal zelf goed inschatten maar bij deze vind ik het echt moeilijk... wil ntrlk graag een goed passend zadel en heb hiervoor speciaal een wintec genomen omdat dit op bijna alles past(heb er vroeger ook 1gehad, een 2000)

Heb er eens een wolletje onder gelegd, omdat ik graag heb dat mijn paarden van niets last hebben :) maar dan ligt het er ntrlk nog meer bovenop, dus absoluut geen wolletje!
Alvast bedankt

idefix4

Re: info wintec 500cair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:35

Connemara is een breed ras. Gele boom is narrow. Ik zou eerder uitgaan van een blauwe boom. Maar dat zeg ik uit wat ik vaker zie. Ik ken natuurlijk jouw paardje niet. Ik kan meten welke boom er in hoort met een meetsysteem van wintec. Dan weet je meteen welke je moet aanschaffen. Ik doe die er ter plaatse in zodat paard en ruiter verschil kunnen voelen. En dat kunnen er meer. Informeer eens bij de zadelmaker.

yasmintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 14:51

idefix4 schreef:
Connemara is een breed ras. Gele boom is narrow. Ik zou eerder uitgaan van een blauwe boom. Maar dat zeg ik uit wat ik vaker zie. Ik ken natuurlijk jouw paardje niet. Ik kan meten welke boom er in hoort met een meetsysteem van wintec. Dan weet je meteen welke je moet aanschaffen. Ik doe die er ter plaatse in zodat paard en ruiter verschil kunnen voelen. En dat kunnen er meer. Informeer eens bij de zadelmaker.

Bedankt voor je antwoord.
Ik had gewoon een beetje schrik dat het zadel zelf te smal zou zijn, er is tgwrdig blijkbaar ook in wintec zoveel verschil.
Ik ga eens informeren bij de zadelmaker dan.

Grt

faunty

Re: info wintec 500cair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:58

bij onze ruitersport zaak hebben ze een wintecboom meter , dan weet je presies welke boom je nodig hebt , heb zelf ook de 500 cair en vind het een heel fijn zadel !

yasmintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 15:08

faunty schreef:
bij onze ruitersport zaak hebben ze een wintecboom meter , dan weet je presies welke boom je nodig hebt , heb zelf ook de 500 cair en vind het een heel fijn zadel !

Aah en da mag je dan zelf meenemen?
En op wat voor paard ligt jou wintec?
Ik heb de mijne gewoon gewisseld, het leek mij een goed ponyzadel voor het hele gezin ook, want mijn man en dochtertje willen af en toe ook eens rijden in de toekomst en dan vind ik het voor de pony rug beter zon wintecje want ze zijn beide onervaren maar mijn tubs is echt een engeltje(vandaar ook de aanschaf van dit ideale gezinspaardje met nog een beeb op komst) dus buite de inch en de boommaat is er geen verschil van.zadelmaat/breedte in die wintec 500 cair?