Ik ga binnenkort een nieuw zadeldekje halen alleen, van welk merk raden jullie ze aan? Anky, BR, Harry's Horse of toch een ander?
LisaFalco
Geplaatst: 31-01-15 14:48
Ik merk zelf niet veel verschil in kwaliteit tussen de verschillende merken. Zou dus eerder kijken naar een dekje wat het leukst uitziet
_FWx
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-15 14:53
LisaFalco schreef:
Ik merk zelf niet veel verschil in kwaliteit tussen de verschillende merken. Zou dus eerder kijken naar een dekje wat het leukst uitziet
Oke, dankjewel! Ik hoorde namelijk van een vriendin dat zij toch verschil merkte tussen sommige merken
Indirah
Geplaatst: 31-01-15 14:54
Merk zelf ook weinig verschil. Ik heb er 2 van harry's horse en vind ze wel fijn, kunnen bij mij ook prima in de was. Veel plezier met een dekje uitzoeken!
Ik zou wel rekening houden met de pasvorm. Je hebt helemaal rechte dekjes, of bv dekjes die meer ruimte hebben bij de schoft. Verder hangt je keus natuurlijk ook af van bv de dikte, de kleur. Denk dat kwa kwaliteit er wel verschil is. Ik ben helemaal weg van de eskadronpads bijvoorbeeld. Zijn een soort van onverslijtbaar maar ook erg duur.
als je dikke pads wil zijn de anky's erg fijn alleen moet je er altijd op letten dat je ze ver naar voren legt anders glijden ze te ver terug en kun je halverwege afstappen om alles weer naar voren te halen. Er zitten nl geen lussen aan om aan je singelstoten te doen.
Ik ben zelf fan van Eskadron en Eurostar dekjes, zijn toch wat beter van kwaliteit. Alhoewel tegenwoordig heel veel dekjes echt wel goed zijn! Zou dan als ik moeten kiezen, zou ik t laten afhangen van de kleur je graag wilt
Ik zou aan merk niet zo veel waarde hechten, gewoon kopen wat je mooi vind. Je zou alleen bij dikke pads moeten kijken of het nog goed onder je zadel past. Mijn dressuur zadel ligt net niet lekker meer op zon dikke anky pad
anniekasaur
Geplaatst: 31-01-15 15:53
Ik zelf ben érg fan van de GHP of PK dekjes, ze blijven mooi, die van mij zweet er niet/nauwelijks onder, dekjes blijven schoon.
Zo goedkoop mogelijk natuurlijk, vind de prijs van sommige dekjes werkelijk belachelijk!!
Ik vind de dekjes van BR heel fijn, maar die zijn rond de 35 euro dacht ik. Heb van de week een QHP dekje besteld, heel fijn ding. Is ook ergonomisch gevormd, dus dan heeft het paard meer ruimte bij de schoft. Bij Ooteman had ik een dekje van Easy Rider besteld, ook heel fijn ding!
Kwaliteit van HKM dekjes zijn ook erg goed en scherp geprijsd. Enige nadeel is dat meeste dekjes van hun vaste lussen hebben in plaats van klitteband waardoor aan die lussen niet zo veel heb bij mijn dressuur zadel.
Ik koop meestal op kleur. Want moet bij het paard passen en bij mijn kleding (ja ben een echte Muts in dat soort dingen) Dus kijk wat ik mooi vind, nou is het zo dat Eurostar mij vaak aanspreekt maar kan net zo goed bv BR zijn.
janahxginger
Geplaatst: 01-02-15 09:14
Ik merk ook geen verschil. Maar br, hv polo en eskadron zijn mijn favorieten.
lshannah
Geplaatst: 01-02-15 09:15
Anky dekjes schuiven bij mijn paard alle kanten op en ik had eens een Animo dekje, maar de randen schuurden waardoor er lelijke plekjes ontstonden, die heb ik heel snel weggegeven.
Nu heb ik dekjes van Scapa, Lamicell en Eskadron en die zitten perfect! Blijven ook lang mooi na wassen
Anky moet je inderdaad wat verder vooruit leggen. Anders gaan ze schuiven, ik heb daar een tijdje last van gehad. Heb hem nu een stuk(je) naar voren gelegd en ligt nu prima! dus dat is inderdaad wel een aandachtspuntje!