Ik heb even advies nodig omtrent dekens en schuurplekken.
Zohra heeft nu een 0 grams regendeken. Hij zit haar goed, maar omdat ze zo'n hoge schoft heeft zakt 'ie wat naar achteren zodat de rand aan de borst strak gaat zitten. Ze heeft nu dus een kalig plekje op haar borst.
Mijn stalgenoot raadt een borstbeschermer aan, en mijn moeder loopt te roepen dat ik een bontje aan de voorkant moet naaien.
Wat is nou wijsheid?
Mijn argumenten op een rij:
Borstbeschermer
- Van de wiki:
Citaat:Op het moment dat een borstbeschermer boven de deken uitkomt, kan deze ervoor zorgen dat regenwater de deken in loopt.
- Vind ik een erg belangrijk punt, aangezien het hele punt van een regendeken is dat ze droogblijft.
Daarbij is het toch weer zo'n €25,- wat je eraan uitgeeft. Op zich geen ramp, maar je kunt het aan andere dingen kwijt.
Bontje op de deken naaien
- Wat schuurt, dat schuurt. Of het nou een bontje is of de dekenrand. (Al zal de dekenrand harder en sneller schuren dan het bontje)
- Het is wel goedkoper. Een klein stukje stof kost geen €25,-, en naaien kan ik zelf.
Dus ja... Decisions, decisions. Ik neig zelf meer naar het bontje op de deken naaien.
Wat zouden jullie doen?
(De dekenmaat klopt gewoon. Hij schuift alleen naar achteren, en ik wil nu niet nog een deken kopen met een halve hals.)