Welk zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sely

Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 19:55

Hallo allemaal,

Nu ben ik op zoek naar een zadel voor m'n pony en mij. Dit blijft toch altijd een issue.
Wat we voornamelijk doen is lange ritten (endurance) en af en toe een sprongetje en dressuurmatig.
Nu zat ik voornamelijk te kijken naar het Norton Endurance zadel, heeft iemand hier ervaringen mee? Ik hoor ze graag. Daarnaast zat ik meer richting de boomloze kant te kijken met name barefoot de chayenne en cherooke. Nu rijd ik ook op een boomloos zadel en het concept bevalt me, maar heb momenteel niet het goede zadel, vrij slechte kwaliteit.

Wel is daarnaast wel belangrijk dat het een niet al te lang zadel is. Mijn pony heeft namelijk een vrij korte rug. Daarom moet het zadel echt niet langer dan 50 cm zijn.

Dus eigenlijk moet het vooral comfortabel zijn voor de lange ritten. Oja, en daarnaast prefereer ik vrijheid van beweging van mezelf. Ik hou totaal niet van worngen die je in een houding dwingen (:

Ik hoor het graag!
Laatst bijgewerkt door Sely op 29-01-15 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

SandravdB

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:56

norton wordt van gezegd is karton, is geen goede kwaliteit, verder kan ik je helaas geen tips geven

Zinzi_jewel

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:58

De sommer spirit . Geweldig zadel zeker voor de endurance ritten