Ervaring PE beschermers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Ervaring PE beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 08:40

Voor mijn paard gebruik ik geen neoprene beschermers meer (althans; waar neopreen rechtstreeks op de huid komt). Ik gebruik nu de PE air cooled en ben zeker voor de voorbenen tevreden. Er kom geen zand of water tussen en nog belangrijker; ze zijn niet warm na het rijden (ook niet in de zomer).

Ik gebruik deze ook voor de dagelijkse training. Maar omdat de beschermers voor de achterbenen wat draaien en er wel zand tussen komt, ben ik toch nog even verder aan het kijken.

Zijn er ook ervaring met andere PE beschermers? Ik kwam deze nu voor het eerst tegen:

Air tech sport boots;
http://www.royal-horses.nl/product/besc ... hterbenen/

Triple layer:
http://www.royal-horses.nl/product/besc ... hterbenen/

Ik weet niet of air-neopreen verschil maakt, maar zoals ik het lees zit neopreen laag ertussen waardoor het niet rechtstreeks op de huid komt en heeft het dus niet de warmte-werking zoals 'normaal' neopreen.

Het kan nog zo interessant klinken, ervaringen zeggen mij meer. Ik ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Marvel op 29-01-15 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

CalvinenGino

Re: Ervaring PE beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 08:48

Oeh die zijn er intressant uit!
Ik heb van dit merk crossbeschermers waar ik heel tevreden over ben!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 08:53

Ik heb idd ook de crossbeschermers van PE waar ik heel tevreden over ben.

Deze lijken me ook wel wat, alleen jammer dat ze deze niet in de heel kleine maatjes hebben zoals de crossbeschermers.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 09:02

Ja, op die site kwam ik er dus nog meer tegen. Maar deze kwamen er voor mij als potentieeltje uit.
Na zoeken op bokt ben ik nog geen ervaringen tegen gekomen, maar wie weet :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 09:50

Even een schopje. Inmiddels aan het twijfelen tussen style, back on track (royal work boots of 3 in 1) en deze beschermers. Ervaringen ook op de andere 2 genoemde zijn dus gewenst!

Belangrijkste: kan het een tikje hebben, blijft het koel en schoon en draaien ze niet? T is alleen voor dressuurtraining.

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:11

ik lees mee! ben aan het twijfelen tussen de Air tech sport boots of back on track!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 15:21

Ik heb nu een sterkere voorkeur voor BOT. Leuk de gaatjes in de air tech, maar van alle andere air-neopreen hoor ik dat het niet ademt (behalve veredus). BOT lijkt dan beter onderbouwt en de weinige reacties zijn wel allemaal positief.

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:26

BOT Zit toch ook totaal geen neopreen in? Ofwel? Ik heb van BOT de nekbeschermer voor paard lief en daar ben ik heel tevreden over!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 17:57

In de beenbeschermers zit wel neopreen, maar niet gelijk op de huid. Er zit een andere binnencoating in, dan neopreen.

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:58

de werking die BOT heeft staat mij opzich wel aan!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:02

Ik heb (helaas) alleen de Back on Track beschermers voor de achterbenen. Ik ben er zeer tevreden over! Goede kwaliteit, stevig en natuurlijk het belangrijkste: de Back on Track werking :D Ik zie nooit bezwete benen als ik de beschermers eraf haal, maar dat kan nu seizoensgebonden zijn.
Stalgenoot had een paard met aardig grote gallen op de benen, sinds ze deze beschermers gebruikt zijn ze weg! :)

De werking van Back on Track ben ik helemaal lyrisch over. Inmiddels al een aardige collectie, waaronder een deken voor mijn paard, dekjes, beschermers en voor mijzelf de shirts, een sjaal, handschoenen, zooltjes & muts. Ik vind het geweldig spul!! :D Goede kennis met RSI heb ik over kunnen halen om een polsband te kopen. Sinds zij die draagt heeft ze geen last meer. Weken fysiotherapie hadden ook wel effect, maar nu heeft ze geen last meer van haar pols door de Back on Track polsband.

Ik wil jullie wel waarschuwen, als je eenmaal iets koopt van Back on Track wil je alleen maar meer ;)

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:05

nou daar ben ik idd ook al achter! heb de nek beschermer voor mijn paard gekocht en de werking is echt geweldig goed ja!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 18:16

Welke gebruik jij voor de achterbenen Mette? De royal kogelbeschermers of 3 in 1?
Ik word er erg enthousiast van als ik jou zo hoor. Ik heb zelf al jaren last van golf en tennisarm, zag dat je ook een elleboogbeschermer hebt voor mensen. Bij mij komt het voort uit overbelasting van nek/schouders. Maar na het positieve verhaal van de rsi is het wellicht ook wat voor mij.
Welke beenbeschermers zou jij kiezen Mette? 3 in 1 of gewone peesbeschermer?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:26

Ik heb de kleine kogelbeschermers voor de achterbenen. Indien mijn budget toereikend genoeg is haal ik deze er nog bij: http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 9236/56803
3 in 1 ben ik niet zo'n fan van omdat ik liever een harde schaal heb in de beschermer. De workboots doe ik praktisch gezien niet omdat er aan de onderkant extra neopreen zit, ik rij veel buiten (in de regen) en dan duurt het zo lang voordat alles droog is.

Voor jouw tennisarm zou je ook kunnen kijken naar een shirt, aangezien je zegt dat je het voorkomt uit een overbelaste nek/schouder. Als je echt pijn hebt aan je elleboog/arm zou ik voor een elleboog beschermer gaan of combinatie van de twee. De coltrui kan natuurlijk ook nog, dan heb je schouder, nek en arm. Ik heb zelf wat rug troubles maar dat is toch aanzienlijk minder geworden sinds ik de shirts gebruik :D Paardlief had ook strakke rugspieren (rugspieren stond in rust altijd strak) en die zijn ook losser geworden.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 22:53

Ik heb nu de workboots en 3 in 1 besteld en dan passen maar. Omdat mijn paard altijd tussen cob en full zit, betwijfel ik of workboots gaan passen. Ze hebben wel de voorkeur ivm de harde schaal. Anderzijds heb ik crossbeschermers voor springen en buiten van PE, het is alleen voor dressuur en longeerwerk dus ik verwacht dat de 3 in 1 wel voldoen.

Qua shirt, gebruik je die alleen met rijden? Op mn werk loop ik vaak in nette kleding waar een shirt niet onder past.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:59

Ik heb er meerdere (gelukkig :P ) en gebruik deze voor van alles. Ik heb er altijd eentje aan tijdens mijn werk, een witte onder een witte blouse. Valt bijna niet op.
Verder vaak snachts en tijdens het rijden. Als ik een vermoeiende dag in het vooruitzicht heb doe ik hem ook overdag aan. Bijvoorbeeld als ik een dagje naar een evenement ga en dus de hele dag moet staan/lopen/slenteren.

Ik kon er toen heel goedkoop aan komen (50% korting :D) dus ik heb er direct 3 gekocht. Anders is het een duur grapje maar ik ben er erg blij mee!

Ik hoop dat de peesbeschermers passen! Volgens mij vallen ze niet heel erg groot uit hoor. Welke maat heb je besteld? Mijn haf heeft maatje M achter.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 23:06

Ik heb van de royals cob, de 3 in 1 heb ik S voor en S achter. Die maten in cm's heeft hij ook van PE. Maar als jij al M hebt? Dan wordt het spannend!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:13

Volgens mij heb ik M ja... Ik hoop dat ze passen! :)