Waar dun Liverpool bit kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Waar dun Liverpool bit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 11:41

Ik ben aan het zoeken geweest naar een bit voor mijn shetlander voor het mennen. Daar kwam uit om een Liverpoolstang te nemen. Maar dan wel een dunne. Waar kan je ze kopen? Ik weet dat je ze kan kopen bij Ponywebwinkel.nl maar vind ze daar toch wel vrij duur. Zijn er meerdere winkels of webshops waar ze die bitjes verkopen? ( moet 11 cm hebben )

Daarbij vraag ik me af, maakt het echt zo veel uit om een dikker of dunner bit te nemen? Heeft de pony meer last van een dikker bit? Aangezien de dikte het zelfde blijft bij een shet als bij een groot paard terwijl ze minder ruimte in de mond hebben.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:44

Ik heb nog ergens een liverpoolstang liggen van mijn vroegere shetlander
Zal eens kijken welke maat het is dan zou je hem voor een zacht prijsje over kunnen nemen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:45

Ik zie dat ze echt in opdracht gemaakt zijn dus ik vrees van niet. Je zou ebay af kunnen speuren, daar hebben ze vaak afwijkende maatjes. Veel myler ook dan is dit waarschijnlijk net zo duur of duurder.

Iris82

Re: Waar dun Liverpool bit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:46

Ja het maakt veel uit, maar het is wel lastig om te bepalen wat jouw dier het beste nodig heeft op het moment dat je daar zelf geen ervaring in hebt. Laat je wel eens een tandarts komen? Wellicht kan hij voor je bepalen hoe de stand van de mond / het gehemelte is en welk bit daarbij zou passen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 11:48

unamie schreef:
Ik heb nog ergens een liverpoolstang liggen van mijn vroegere shetlander
Zal eens kijken welke maat het is dan zou je hem voor een zacht prijsje over kunnen nemen

Zou fijn zijn :D Alvast bedankt voor het kijken.

moonfish13 schreef:
Ik zie dat ze echt in opdracht gemaakt zijn dus ik vrees van niet. Je zou ebay af kunnen speuren, daar hebben ze vaak afwijkende maatjes. Veel myler ook dan is dit waarschijnlijk net zo duur of duurder.

Daar was ik ook al bang voor. Ik heb ze op een andere website gezien maar dan niet in 11 cm. Echt voor mini shetlanders maar ik heb een middelmaatje. Ik zal ook eens op eBay kijken. Bedankt voor de tip!

shetlandfan

Re: Waar dun Liverpool bit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:56

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 11:56

Iris82 schreef:
Ja het maakt veel uit, maar het is wel lastig om te bepalen wat jouw dier het beste nodig heeft op het moment dat je daar zelf geen ervaring in hebt. Laat je wel eens een tandarts komen? Wellicht kan hij voor je bepalen hoe de stand van de mond / het gehemelte is en welk bit daarbij zou passen.

Tandarts is pas geweest dus die laten we de eerste tijd nog niet komen. We hebben nu nog een stang bitje liggen van ongeveer de zelfde dikte. Is het anders een optie om te kijken hoe ze daar op loopt?

shetlandfan schreef:
Bij Ooteman hebben een pony liverpool die vrij dun is.
http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... g-pony-rvs
Deze heb ik ook voor mijn shet daar deze ook een dun bit moet hebben.

Dankje! Ik ga even kijken ^_^

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:57

Wel ebay.co.uk nemen, .nl is niks vind ik persoonlijk.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 11:58

Hahaha nee ik ga ook niet op eBay .nl dingen kopen. Vind het ook verschrikkelijk.

Bij ooteman hebben ze inderdaad een dun bitje voor de helft minder! *\o/*

Raden jullie aan om een rechte te nemen of een met een boogje er in? Bij een boog hebben ze toch meer tong vrijheid? Ben bang dat ze anders weer haar tong over het bit gooit.