Mexicaanse neusriem aan Engels hoofdstel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Minimousje

Mexicaanse neusriem aan Engels hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 19:08

Hey!

Ik ben hier niet zo thuis in, maar kun je een Mexicaanse neusriem aan een Engels hoofdstel doen?

Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:10

Bij sommige hoofdstellen kan je de neusriem verwisselen, dan moet het kunnen! Bij andere bestaat het stuk achter de oren uit één deel en zit alles dus aan elkaar vast, dan wordt het wat lastig ;) Opzicht moet het dan ook kunnen, maar dan heb je wel is dat de riempjes te lang zijn dus is het onhandig en ook niet heel mooi :o

Minimousje

Re: Mexicaanse neusriem aan Engels hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 19:15

Oké, bedankt voor je hulp! :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:16

Waarom zou je dat niet kunnen? Je veranderd immers niets aan het kopstuk. Verwar je het misschien met iets anders? Naar mijn weten zit de neusriem zeer zelden aan het kopstuk vast, bij sommige anatomische kopstukken bv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:18

Lara_Silver schreef:
Waarom zou je dat niet kunnen? Je veranderd immers niets aan het kopstuk. Verwar je het misschien met iets anders? Naar mijn weten zit de neusriem zeer zelden aan het kopstuk vast, bij sommige anatomische kopstukken bv.

Dan had ik "helaas" dus wel, met gewoon een 'simpel engels hoofdstel' :') Vandaar dat ik het even zeg ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:19

Voor zover ik weet zijn alle neusriemen simpel van een Engels rijhoofdstel af te halen omdat ze alleen 'vast' zitten omdat het riempje door de lusjes van de frontriem zitten. Gesp losmaken, riempje uit de lusjes halen en ta-da, neusriem er af :) Een mexicaanse neusriem kan je dus gewoon aan ieder Engels hoofdstel doen :j

Uitzonderingen zijn showhoofdstellen voor keuringen (waar je zo min mogelijk riempjes op wilt hebben zodat je meer van het paard zijn hoofd ziet), de Rambo Micklem, sommige anatomisch gevormde hoofdstellen, en portugese hoofdstellen hebben vaak een extra lus boven de sluiting van het bakstuk waar een losse neusriem doorheen gaat.
Laatst bijgewerkt door Tammy_ op 26-01-15 19:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:21

Anoniem schreef:
Lara_Silver schreef:

Dan had ik "helaas" dus wel, met gewoon een 'simpel engels hoofdstel' :') Vandaar dat ik het even zeg ;)

Een simpel hoofdstel kan nog steeds een anatomisch kopstuk hebben. (niet ervan uit gaand dat dat bij jou het geval was) Maar die ophanging komt gewoon zeer zelden voor. Idd pech dus.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 26-01-15 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:23

Ik zat even te kijken op internet, en ik weet al weer wat mijn probleem was!
Mijn mexicaanse neusriem kon ik maar aan één kant losmaken, dus die moest achter d'r oren langs. En omdat bij mijn engelse het bovenste stuk van de Engelse neusriem vast zit ging dit niet :)

Volgens mij is dit totaal niet duidelijk... :')

Minimousje

Re: Mexicaanse neusriem aan Engels hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 14:56

Super bedankt voor jullie hulp! :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:58

Anoniem schreef:
Ik zat even te kijken op internet, en ik weet al weer wat mijn probleem was!
Mijn mexicaanse neusriem kon ik maar aan één kant losmaken, dus die moest achter d'r oren langs. En omdat bij mijn engelse het bovenste stuk van de Engelse neusriem vast zit ging dit niet :)

Volgens mij is dit totaal niet duidelijk... :')

euh nee :')

maar het komt vast uit een goed hart :')