Riempje neusriem afgebroken, wat te doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Riempje neusriem afgebroken, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 16:34

Hoihoi!

Gisteren was mijn paard in een wilde bui en toen ik haar halster afdeed en haar hoofdstel om wilde doen begon ze te rennen. Ik probeerde haar te houden maar dat ging niet meer. Ik liet het hoofdstel los en het gevolg.. het gedeelte wat de neusriem aan het hoofdstel bevestigt is gebroken. Moet ik nu meteen een nieuwe neusriem gaan kopen? Of kan het nog gemaakt? Mijn instructrice had het over naald en draad ofzoiets, maar ik vraag me af of dat zin heeft.
Laatst bijgewerkt door OneAndOnlyx op 25-01-15 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

jaap_2005

Re: Riempje neusriem afgebroken, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:35

Vervelend dat het gebeurd is, maar ik zou op dit gebied gewoon investeren in een nieuwe neusriem. Zo duur zijn die dingen ook weer niet, en het is zonde om een naald en draad constructie te maken die het op een ongewenst moment begeeft

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:36

Ik weet niet precies wat er kapot is maar vaak kunnen schoenmakers het ook wel repareren / weer vastzetten ofzo

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 16:36

jaap_2005 schreef:
Vervelend dat het gebeurd is, maar ik zou op dit gebied gewoon investeren in een nieuwe neusriem. Zo duur zijn die dingen ook weer niet, en het is zonde om een naald en draad constructie te maken die het op een ongewenst moment begeeft

Ten eerste bedankt voor je reactie! Ik denk inderdaad dat dat het beste is. Even wachten tot het eind van de maand :D

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 16:37

Xloveskanjer schreef:
Ik weet niet precies wat er kapot is maar vaak kunnen schoenmakers het ook wel repareren / weer vastzetten ofzo

Bedankt voor je reactie! Ik ga eens kijken.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:38

Zonder neusriem rijden geen optie?
Zou ook gewoon een nieuwe halen, naald en draad wordt nooit zo stevig als dat het moet zijn.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:40

Schoenmaker hier kon ons nooit helpen, hij gaf aan dat zijn aparatuur niet schikt is voor het leer van hoodstellen.

Als je je neusriem niet nodig hebt voor het stabiel houden van het bit kan je gerust zonder rijden. Wil je toch een nieuwe is er vast op MP of de Bokt Markt wel een betaalbare nieuwe te vinden.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:45

Vroeger lieten wij dat door de zadelmaker repareren. En eigenlijk is dat nog steeds een prima optie!

Tegenwoordig waar alles mooi en chique moet zijn is dat natuurlijk nog done... Weggooien dat hoofdstel en onmiddellijk een nieuwe kopen. Nieuwe neusriem? Niet doen want dat matcht nooit 100% de rest van je hoofdstel, je zadel en je laarzen. LOL

Onzin natuurlijk gewoon laten repareren door een vakman/vrouw dat is zeker niet onveilig en meestal goedkoper, tenzij je een hoogsel van een paar tientjes hebt.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 18:21

Ik denk dat ik eerst een tijdje probeer zonder neusriem en als ik dat niks vind ga ik voor een nieuwe neusriem.

dyonnerso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:53

Je kunt langs een schoenmaker gaan, misschien heeft hij het binnen een paar minuten gemaakt voor nog niet zo heel veel geld. Anders een nieuwe kopen, tegenwoordig is vaak iets met korting :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:56

Welke maat neusriem zoek je?
Ik heb er nog 1 tekoop, simpel zwart met aansnoer maat COB

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:57

Mijn schoenmaker heeft dat keurig gerepareerd toen :j was voor 5 euro klaar. Waren meerdere delen stuk toen; flapje om de sperriem te bevestigen aan hoofdstel, riempje neusriem en ik geloof nog 1 stuk. Maar is keurig gerepareerd :j