Welk merk is dit hoofdstel en waar kan ik hem kopen ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pauline183

Welk merk is dit hoofdstel en waar kan ik hem kopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 18:15

Hoii bokkers !

Ik krijg binnenkort een eigen paard en ik wil heeel graag een mexicaans hoofdstel. Ik had deze foto gevonden op Google alleen die was van een bokt advertentie die gesloten was en er stond niet bij welk merk het was. Die andere foto had ik gevonden op een of andere bloggers site in een hele vreemde taal haha .. Ik heb ook geen idee welk merk het is en kan hem nergens vinden want ik weet ook niet hoe ik de aftekeningen kan omschrijven, kan iemand me helpen ?
Afbeelding
Afbeelding

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:19

pauline183

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 18:22

_Alarm_wlkp schreef:
Hoofdstel is van Hooks :)
http://www.hookseurope.com

edit: wel uit assortiment denk ik.

Sh*t ja dus, ik had al een paar keer op die site gekeken en ze hebben hem dus niet meer, ik ga voor de zekerheid nog op zoek op internet nu ik het merk weet ! heel erg bedankt

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:30

pauline183

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 18:32

x_Kaat_x

Re: Welk merk is dit hoofdstel en waar kan ik hem kopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:35

misschien vind je em wel 2ehands? Wel niet nieuws dan :P
Of misschien een of andere ruiterwinkel die deze nog op stock heeft. Word wel een hele zoektocht dan :j

pauline183

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 18:39

x_Kaat_x schreef:
misschien vind je em wel 2ehands? Wel niet nieuws dan :P
Of misschien een of andere ruiterwinkel die deze nog op stock heeft. Word wel een hele zoektocht dan :j

jaa maar uiteindelik (hoop ik) de moeite waard !

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:43

Jammer dat er zomaar een hoofdstel gezocht word..gewoon omdat het 'mooi' is.
Niet elk paard kan hiermee om, vooral door de druk die erop komt.

[HAR] nut mexicaans hoofdstel?

pauline183

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 18:47

LauLauu schreef:

proberen kan geen kwaad en ik rijd nu ook met mijn verzorgpaard met een mexicaans hoofdstel, als mijn paard het niet fijn vind rijden breng ik hem gewoon terug. Ik weet heus wel wat ik doe ?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:52

Soms is een mexicaanse neusriem vriendelijker dan een gecombineerde aansnoerneusriem die loeivast zit ;)
Maar daar gaat het hier niet om, het gaat om het betreffende hoofdstel.

TS ben voor jou ook nog verder aan het zoeken, ben het een tijd terug ook nog tegengekomen, weet alleen ff niet meer waar :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:55

pauline183 schreef:
LauLauu schreef:

proberen kan geen kwaad en ik rijd nu ook met mijn verzorgpaard met een mexicaans hoofdstel, als mijn paard het niet fijn vind rijden breng ik hem gewoon terug. Ik weet heus wel wat ik doe ?

Een gebruikt hoofdstel terug brengen? :') Of het paard? :D :Y)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:58

_Ekenna schreef:
pauline183 schreef:

Een gebruikt hoofdstel terug brengen? :') Of het paard? :D :Y)

:') _O-

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:03

Ik heb een hoofdstel met een brede neusriem, ook niet altijd het beste voor ieder paard. Maar ik doe hem dan ook nooit super vast. Dat doe ik overigens bij geen enkel hoofdstel, zo geeft ie zeker geen druk. (nu ook wel weer niet zo los dat je er tussen door kan kijken van 10m afstand, hoor :') )
Ik snap @LauLuu's punt, je hebt gelijk :j Maar.. Zo veel kwaad (als je er fantsoenlijk mee om gaat natuurlijk en dat is met alles zo) kan het nu ook weer niet. Tenzij je paard er last van heeft natuurlijk! Dat is heel wat anders. Als ie de druk niet verdraagt moet je dat natuurlijk niet gaan doen! Maar de meeste paarden kunnen hebben nergens last van.

een beetje relativeren dus :j
Laatst bijgewerkt door x_Kaat_x op 24-01-15 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:04

LauLauu schreef:

Altijd dat gemiep, deze neusriem heeft een inwerking die net wat duidelijker is dan een normale gecombineerde neusriem, maar absoluut vergelijkbaar, maar als iemand daarvan een specifiek hoofdstel zoekt, blijven dit soort reacties uit. Hou toch op, het is maar een hoofdstel, als je het normaal bevestigd is er helemaal niets aan de hand! Als men dit soort reacties zou moeten geloven mag de gemiddelde paardeneigenaar enkel en alleen nog gebruik maken van de Duitse of Engelse neusriem, want ja ook de normale gecombineerde werkt in als je paard de mond opent, dus dat is alleen voor profs geschikt. :')
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 24-01-15 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

pauline183

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 19:05

Lara_Silver schreef:
LauLauu schreef:

Altijd dat gemiep, deze neusriem heeft een inwerking die net wat duidelijker is dan een normale gecombineerde neusriem, maar absoluut vergelijkbaar, maar als iemand daarvan een specifiek hoofdstel zoekt, blijven dit soort reacties uit. Hou toch op, het is maar een hoofdstel, als je het normaal bevestigd is er helemaal niets aan de hand!

dankjewel dat je met me instemd _/-\o_ ik koop nooit zomaar dingen en ik heb best wel veel ervaring

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:06

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:06

Lara_Silver schreef:
LauLauu schreef:

Altijd dat gemiep, deze neusriem heeft een inwerking die net wat duidelijker is dan een normale gecombineerde neusriem, maar absoluut vergelijkbaar, maar als iemand daarvan een specifiek hoofdstel zoekt, blijven dit soort reacties uit. Hou toch op, het is maar een hoofdstel, als je het normaal bevestigd is er helemaal niets aan de hand! Als men dit soort reacties zou moeten geloven mag de gemiddelde paardeneigenaar enkel en alleen nog gebruik maken van de Duitse of Engelse neusriem, want ja ook de normale gecombineerde werkt in als je paard de mond opent, dus dat is alleen voor profs geschikt. :')

_/-\o_

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:09

_Alarm_wlkp schreef:
Hoofdstel is van Hooks :)
http://www.hookseurope.com

edit: wel uit assortiment denk ik.

Ooooo ze hebben neusriemen waar je fatsoenlijk de sperriem vanaf kan halen! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

(Mijn paard ziet er nogal idioot uit met een gecombineerde neusriem)

Heeft iemand ervaring met bestellen op die website? :D

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:11

Ik vind het een prachtig hoofdstel, dat zal je paard vast heel mooi staan en ik vind het een prima gedachte om een hoofdstel te kopen enkel omdat het mooi is :-) een mexicaanse neusriem op een vriendelijke manier vastgemaakt kan helemaal geen kwaad, lekker kopen dus :-)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:11

Lara_Silver schreef:
LauLauu schreef:

Het gaat er meer om dat een hoofdstel niet zomaar gekocht moet worden voor de mooi, maar meer om de nut dat jij en het paard erbij hebben. :)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:17

Welnee als je een hoofdstel koopt omdat je het mooi vindt en je paard heeft er geen problemen mee dan is het toch hartstikke leuk als je paard er mooi bij loopt:-). Ik heb wel 10 verschillende bitloze hoofdstellen en paardje vindt ze alle 10 prima, kwestie van dermate goed opvoeden dat je het hoofdstel gewoon bijna niet nodig hebt maar alleen voor de show erom hebt :-). Ts laat je plezier in het hoofdstel wat je in gedachten had er niet om bederven hoor !

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:17

Ja en? Wat is je probleem nu? Zij is op zoek naar een Mexicaan en vindt deze mooi. Dus?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:22

Billy schreef:
Ja en? Wat is je probleem nu? Zij is op zoek naar een Mexicaan en vindt deze mooi. Dus?

_/-\o_

En idd ze hebben neusriemen zonder sperriem of die je eraf kan halen :D

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:29

ik snap ook de hele discussie eromheen niet, als het echt zo schadelijk is voor je paard worden die hoofdstellen heus niet goedgekeurd en verkocht, en is net hoe de ruiter het paard zelf rijd

Hoop voor je dat je hem ergens kan vinden :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:38

Helaas Strasshorse, dat is niet waar. Dit wordt ook nog steeds (legaal) verkocht.

Afbeelding

Maar op zich is een mexicaanse neusriem geen martelwerktuig. Al zou ik paarden beginnen op een lage neusriem of een micklem bridle omdat ik hiermee het paard zo veel mogelijk kan ondersteunen.