Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Talindos schreef:Je hebt daar speciale rubberen lepels voor. Die kun je om het bit heen vouwen en die steken als een speen de mond in waardoor het niet meer mogelijk is de tong over het bit heen te doenl
Talindos schreef:Je hebt daar speciale rubberen lepels voor. Die kun je om het bit heen vouwen en die steken als een speen de mond in waardoor het niet meer mogelijk is de tong over het bit heen te doenl
Babootje schreef:Talindos schreef:Je hebt daar speciale rubberen lepels voor. Die kun je om het bit heen vouwen en die steken als een speen de mond in waardoor het niet meer mogelijk is de tong over het bit heen te doenl
Vind dat die dingen verboden zouden moeten worden.
Je moet je afvragen waarom je pony zijn tong over t bit gooit. In de meeste gevallen (in ieder geval die ik zelf ben tegengekomen) en zeker bij een klein mondje of een paard met een wat laag hangend rooster is het toch vaak zo dat zo'n scharend bit als een enkelgebroken niet fijn is. Dubbelgebroken lijkt me in zo'n klein mondje als van een shet ook niet heel fijn. Zelf gebruikte ik bij mijn pony een danger bit, dat is een dubbelgebroken bit dat niet ver door kan buigen en dan een soort stangetje wordt. Onze pony deed het daar prima op en nooit meer last gehad van tong over het bit.
Dankje! Gydja schreef:Nachtlampje schreef:Ts, waarom wil je het zo graag op de makkelijke maar foute manier oplossen?
Je bent 18 jaar, waar is je verantwoordelijkheidsgevoel?
Wat stel jij voor dan?
jadeken schreef:Misschien vind ze dat dubbelgebroken maar irritant, eens een ongebroken bitje proberen?
Een bitje met appelsmaak doet het ook goed heb ik al horen zeggen. Ev een martingaal eraan, dan zal omdraaien al wat moeilijker worden, die van mij deed het ook.
Bedankt voor het mee denken!Nachtlampje schreef:Ik stelde voor dat je ook naar andere materialen kan kijken. Het paard kan immers ook gewoon een hekel hebben aan het gevoel van ijzer in de mond. Je hebt rubberen bitten, kunststof bitten en ook leren bitten.
Mijn paard trok altijd zijn lippen op met een metalen bit, na 3 verschillende ben ik over gegaan op een leerbit. Ik vind het nog niet helemaal ideaal, maar hij laat in ieder geval los op dit bit en kan goed ontspannen.