Zadel kiept naar voren tijdens springen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HorseRider13

Zadel kiept naar voren tijdens springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 16:29

Heey
Bij een van de paarden op de zorgboerderij waar ik woon, kiept het zadel steeds naar voren tijdens het springen. Het is meerdere mensen al opgevallen en het lijkt me niet echt fijn voor het paard.
Nou zouden de meeste reacties wss zijn: Koop een goed passend zadel, maar daar ga ik niet over en heb het geld er niet voor. Ik heb al wel een paar keer gevraagd of het zadel wel past, maar dan krijg ik een reactie van: ooh die past wel hoor. Het is een wintec pro zadel en lijkt mij heel smal voor haar. Ik singel wel goed aan want tijdens het rijden controleer ik een paar keer of de singel nog wel goed zit. Heeft iemand tips?

xx

Leen

Re: Zadel kiept naar voren tijdens springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:55

Als het naar voren kiept zal het te breed zijn. Die geeft dan ook een knellende druk bij de schoft.
Je zegt dat het een wintec zadel is? Misschien kan je de boom makkelijk aanpassen, dan ben je klaar voor 20 euro. Anders een frontriser oid. Dat is een padje voor onder het zadel die de voorkant omhoog haalt. Dit kost rond de 50 euro.

Zelf kan jij er niet meer aan doen dan die opties voor te stellen. Eventueel als je wat handig bent kan je ook zelf een frontriser maken, maar vraag dan altijd wel eerst of je dit mag maken en gebruiken bij het paard.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:56

En anders zeker niet meer springen en als het echt niet goed ligt ook niet meer rijden.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:57

Kiept het echt, of schuift het?

HorseRider13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 08:44

Ja het kiept echt. Volgens mij ligt het zadel ook best hoog. zal van de week is kijken of ik foto's kan maken, kunnen jullie het ook zien. Het knelt niet op de schoft, dat sws niet.

HorseRider13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 08:45

StalNollie schreef:
En anders zeker niet meer springen en als het echt niet goed ligt ook niet meer rijden.

Dat wordt lastig. Ze is van de zorgboerderij en er rijden meerdere mensen op. Ook krijgen kleinere mensen vaak les op haar want ze is heel braaf bij de kleintjes. Dus dat is sws geen optie.