Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Adrienne93 schreef:Je hebt van die dubbelgebroken bitten, die veranderen in een stang wanneer het paard sterk wordt oid.
Heb m zelf ook geprobeerd en beviel mij goed.
Paard is nu alleen verkocht haha
sanne1992 schreef:Er zijn zoveel bitten. Ik rij bijv. in de bak met trainen op een simpel myler bitje.
Buiten is voor mij ontspannen en dus lange teugel. Maar heb wel een myler menbit buiten in.
Ook, die van mij heeft buiten de momenten dat hij ervandoor wil gaan. Over het algemeen is hij heel braaf, maar op die momenten kan ik heel even zeggen. NEE, dat doen we niet, en daarna weer terug naar los.
denice schreef:sanne1992 schreef:Er zijn zoveel bitten. Ik rij bijv. in de bak met trainen op een simpel myler bitje.
Buiten is voor mij ontspannen en dus lange teugel. Maar heb wel een myler menbit buiten in.
Ook, die van mij heeft buiten de momenten dat hij ervandoor wil gaan. Over het algemeen is hij heel braaf, maar op die momenten kan ik heel even zeggen. NEE, dat doen we niet, en daarna weer terug naar los.
Precies, wil er een vrolijk ritje van maken maar voor het geval dat iets te vertellen hebben.
tuurlijk zijn er paarden die door de slof heen trekken maar ik kan er zo maar 2 opnoemen die ik ken en dat zijn sws al sterkere paarden vsn zichzelf en als ze er doorheen trekken dan is dat niet door een schrik reactie.
Kan je het dan niet oplossen met je eigen hand?
denice schreef:Hij heeft een onhoudbare vluchtreactie af en toe. Aan de hand rent hij zo door dit bit heen, dubbekgebroken trens met rond middenstuk. Ik moet toch bepaalde dingen opzoeken met hem, anders wordt hij nooit dapperder. In de bak is hij heel braaf met Dit bit maar ik ken hem, bij schrik is hij onstuurbaar. Voor de wagen is dat met een ophoiding over en is hij weer bij de les. Mijn doel is niet hem pijn doen of wat dan ook, maar extra veiligheid, een mooie ervaring en een fijne rit.
je kan altijd later nog naar je gewone trens terug.