Zadelpasser zowel boom als boomloos

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zadelpasser zowel boom als boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:47

Zijn er zadelpassers met verstand van beiden?

Momenteel rij ik met een boomloos zadel (Pfiff Freemax Evo), heb ook nog een Barefoot (Stella) liggen (maar persoonlijk zit ik liever op de Pfiff). Echter twijfel ik eraan of dit zadel wel optimaal is. Kan zelf natuurlijk dingen lezen en proberen maar heb toch liever eens een blik van iemand met meer verstand erbij, die ziet misschien (waarschijnlijk) ook dingen die ik niet zie.

Daarnaast zit ik ook te denken of een zadel met boom toch niet beter zou zijn, omdat ik naar de toekomst toe graag langere tochten & trektochten wil gaan doen (iets wat ik al vaker gelezen heb). Echter zit ik dan met het probleem dat de pony geen standaard rug heeft en nogal eens verandert qua vetjes (al lijkt dat nu wel redelijk onder controle). Dus ik vraag me af of er überhaupt wel een passend boomzadel te vinden is waarmee we x aantal tijd vooruit kunnen ...

Zou er dus eens iemand naar willen laten kijken en advies vragen met de pony er naast. Maar bestaan zo'n mensen? Omdat er volgens mij geen (of weinig) zadelpassers voor boomloos zijn. En zou er wel iemand zijn die van beiden echt verstand heeft? Ook nog eens in de buurt van Belgisch Limburg?

Of hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Zadelpasser zowel boom als boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:00

HAR -> ED

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:07

Mijn zadelpasser, Edwin Ligtvoet van Saddlematch heeft op beide een erg goede kijk. Hij heeft mij super geholpen eerst met mijn boomloos zadel, en toen mijn paard uitgegroeid was met mijn boomzadel. Over beide zijn ik, en mijn erg kritische paard, erg tevreden.

Het is niet zo dat hij boomloze zadels heeft om te passen, maar als je er een hebt kan hij wel zien of het past, en waar eventuele knelpunten zitten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:12

Ik weet dat Esther Groen van Greendistance beide kan maar die zit niet bij jou in de buurt.

Wel reist zij volgens mij heel Nederland rond, misschien de moeite van het vragen waard of ze binnenkort een keer in de buurt zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:38

Dank je Angela, het is inderdaad genoeg als er iemand eens naar kan kijken, ben niet meteen van plan om een nieuw boomloos te nemen, denk als een nieuw zadel moet dat ik in eerste instantie toch wil kijken of 1 met boom een optie is... Ga hem eens opzoeken.

Ook bedankt MarliesV, echter heb ik daar al ervaring mee en is dat allemaal niet zo bevallen, spijtig :) Is wel jaren geleden, maar toch..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:41

Als je er geen goed gevoel bij hebt vooral niet doen! Zadel is belangrijk voor jou en je paard dus moet natuurlijk wel goed voelen.

Jammer dat je met haar een niet zo'n goede ervaring hebt maar ja, that's life, soms lopen zaken niet zoals gepland.

Succes met zoeken!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:22

Contacteer Mariëlle Rovers eens van Equimaro. Is een goede collega van mij die in zowel boomloos als boomzadels doet. Ook zadels met lederen boom zijn via haar verkrijgbaar.

Zeer kundig, geduldig en eerlijk.

Heeft ook zadels met een verstelbare (geen verwisselbare) boom, zodat je het zadel gemakkelijk aan kan passen voor zijn, zoals je het zelf zo leuk noemt, vetjes e.d. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:15

Dank je, ik ga eens opzoeken, klinkt goed in ieder geval. Verstelbare zadels heb ik ook al aan gedacht maar daar hangt doorgaans nogal een prijskaartje aan en ben me nog aan het afvragen of het dat waard is (hij wordt dit jaar 19, vandaar).

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:24

Dat kan ik natuurlijk niet voor je bepalen. Besef alleen wel dat een goed passend zadel ook van directe invloed is op de algehele gezondheid.

Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:24

Neen, dat is ook, vandaar dat het toch door mijn hoofd spookt :j Hoop met hem toch nog een heel aantal jaartjes actief te zijn en met wat geluk kan het zadel ook voor de volgende (want die komt er toch, als het ooit zo ver is) aangepast worden en dan is het de investering natuurlijk wel waard ... Daarom dat ik ook eens een mening van een kenner wil over de zadels die ik nu heb en wat de (beste) opties zijn naar de toekomst toe :)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:56

Goede overweging. Ik zou zeker Marielle Rovers eens bellen, die kan je goed adviseren.