Momenteel rij ik met een boomloos zadel (Pfiff Freemax Evo), heb ook nog een Barefoot (Stella) liggen (maar persoonlijk zit ik liever op de Pfiff). Echter twijfel ik eraan of dit zadel wel optimaal is. Kan zelf natuurlijk dingen lezen en proberen maar heb toch liever eens een blik van iemand met meer verstand erbij, die ziet misschien (waarschijnlijk) ook dingen die ik niet zie.
Daarnaast zit ik ook te denken of een zadel met boom toch niet beter zou zijn, omdat ik naar de toekomst toe graag langere tochten & trektochten wil gaan doen (iets wat ik al vaker gelezen heb). Echter zit ik dan met het probleem dat de pony geen standaard rug heeft en nogal eens verandert qua vetjes (al lijkt dat nu wel redelijk onder controle). Dus ik vraag me af of er überhaupt wel een passend boomzadel te vinden is waarmee we x aantal tijd vooruit kunnen ...
Zou er dus eens iemand naar willen laten kijken en advies vragen met de pony er naast. Maar bestaan zo'n mensen? Omdat er volgens mij geen (of weinig) zadelpassers voor boomloos zijn. En zou er wel iemand zijn die van beiden echt verstand heeft? Ook nog eens in de buurt van Belgisch Limburg?
Of hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?
Hoop met hem toch nog een heel aantal jaartjes actief te zijn en met wat geluk kan het zadel ook voor de volgende (want die komt er toch, als het ooit zo ver is) aangepast worden en dan is het de investering natuurlijk wel waard ... Daarom dat ik ook eens een mening van een kenner wil over de zadels die ik nu heb en wat de (beste) opties zijn naar de toekomst toe