Ervaringen met Rambo Micklem multi bridle?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pooh19

Ervaringen met Rambo Micklem multi bridle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 10:32

Hey Bokkers,

heeft iemand ervaring met de Rambo Micklem multi bridle?
ik zit erover te denken om er een aan te schaffen voor mijn paard van 4 jaar.

ik hoor graag jullie reacties.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:34

ponycrosserr

Re: Ervaringen met Rambo Micklem multi bridle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:35

Ik heb hem, ik heb ook een jong paard en ze reageert er heel goed op.
Vraag maar wat je wilt weten ;)

pooh19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 14:12

wat voor verschil merk je in tegenstelling tot een ''normaal'' hoofdstel met gecombineerde neusriem?
mijn paard heeft wat problemen met het accepteren van het bit (nageven enz.), bitloos gaat ook niet dus ik dacht misschien is een ander hoofdstel de oplossing. bit heb ik al helemaal uitgezocht en meerdere geprobeerd. en ik ben gewoon opzoek naar ervaringen eigenlijk, wat dat hoofdstel kost niet niks.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:30

Doordat het hoofdstel helemaal anatomisch naar het paardenhoofd gevormd is en gevoelige zenuwen ontwijkt, zit het hoofdstel heel comfortabel voor het paard.
Ik merk dat mijn paard nu beter op mij let tijdens trainingen.

pooh19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 14:32

oke, ik heb al meerdere hoofdstellen geprobeerd, meerdere soorten leer, ik denk dat ik deze nu toch maar eens aan ga schaffen. en dan hopen dat t werkt. anders weet ik t ook niet meer. ik merk wel dat mijn paard heel gevoelig is voor t hoofdstel dat ik gebruikt.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:37

Je zegt trouwens dat je meerdere bitten geprobeert hebt, heb je dan ook eens een auriga bit geprobeert? Dat schijnt voor sommigen ook heel goed te werken. En heb je al eens een bitpasservice laten komen?
Ook het zadel en de rug moet goed zijn want voor een goede aanleuning moet een paard zijn rug ook goed gebruiken.
Je paard moet goed rechtgericht zijn en kunnen ontspannen onder het zadel.
Misschien kun je eerst eens ergens zo'n hoofdstel proberen, dat zou wel heel handig zijn.

Succes!

pooh19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 14:42

ik heb alles geprobeerd, bitservice en een auriga bit, ik rij nu met een myler level 1 en dat accepteerd hij het beste tot nu toe,
aan het zadel ligt het niet die is op maat gemaakt, heb ik 5 maanden op moeten wachten, ook de vee arts zegt dat t zadel helemaal perfect ligt. dus mijn enige optie is t hoofdstel. qua rug en alles is er ook niks mis, dat heb ik allemaal na laten kijken, dus toen zij iemand tegen me van probeer dit hoofdstel, toen ben ik filmpjes op youtube gaan kijken en zodoende wilde ik graag reacties van gebruikers

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:45

Oh, dat is balen! Ik hoop dat het hierdan mee lukt, mijn paard is ook heel gevoelig, maar dat ze daar zo erg op reageren.. :wow:

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:51

Het is een heel fijn hoofdstel, vooral fijn omdat ie dus ook bitloos te gebruiken is.

Maar ik denk niet dat het hoofdstel gaat helpen bij je probleem, een aanleuningsprobleem zit 'm doorgaans in het rijden, niet in de optoming (hoewel dat natuurlijk wel kan).

pooh19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 14:54

jaa raar he? ik had eerst een goedkoop hoofdstel had geen merk ofzo, dat was helemaal een ramp, daarna had ik een BR, dat ging iets beter, toen heb ik t dobbert hoofdstel gepakt van me andere paard, daar rij ik tot nu toe mee, maar ik denk dat t nog beter gaat met dat rambo hoofdstel, dus ben nu ff geld aan het sparen voor t hoofdstel haha. weet jij toevallig hoe ze vallen? mijn paard heeft een best klein koppie ondanks zijn hoogte van 1,75

pooh19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 14:57

niet alleen ik heb er last van, hij staat een paar dagen per week in training en daar hebben ze er ook last van, ze hebben hem vanaf het begin af aan meegemaakt. dus aan t rijden ligt het denk ik niet, met longeren doet hij wel normaal maar dat komt denk ik door de bijzet, maar ik wil niet eeuwig met bijzetteugels blijven rijden

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:02

Dan kan het dus ook heel goed aan de training liggen, zeker als ie het aan de longe wel doet. Ik zou je deze site willen aanraden: www.atletischerijkunst.nl daar kun je een heleboel informatie vandaan halen. Dan kun je aan de oorzaak werken i.p.v. aan symptoombestrijding doen :j.

pooh19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 15:03

ik zal eens kijken, ben benieuwd

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:50

Karla_1999 schreef:
Er loopt een topic over de competition, maar er word ook veel over de multi gepraat ;)

[HAR] Rambo Micklem competitie hoofdstel

En aangezien dat een heel actief topic is komt hier een slotje!