Andere deken, maar welke

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Andere deken, maar welke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 20:06

Merrielief heeft momenteel een 200gr/600D amigo zonder hals op. (Afneembare hals, de link staat hieronder)
Helaas krijgt ze hier uitslag van, dus ik ben opzoek naar een vergelijkbare deken. Ik heb Amigo altijd een onwijs prettig merk gevonden en haar regendeken (ook Amigo) is dan ook nog steeds na 3(!) jaar goed en waterdicht. Ik vind vooral de kwaliteit en pasvorm erg prettig aan deze dekens. Dus nu mijn vraag: wie weet een vergelijkbare deken, er moet eventueel een hals opkunnen, 100gr of 200gr zijn, waterdicht, geen staldeken (!) en een mooie pasvorm.

http://www.divoza.com/collectie/paard/d ... deken.html

Ik zat zelf te denken aan een rambo/rhino/bucas

Welshponyfan

Re: Andere deken, maar welke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:23

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:25

Domme vraag misschien maar waardoor ontstaat de uitslag? :o?

Ik heb zelf de Amigo bravo met losse hals en 2 diktes liners.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 20:36

@welshponyfan 300gr is echt te dik helaas, pony staat ook binnen namelijk.
@Sanniejtjuh Weten we niet precies, misschien de stof van de binnenkant. Sinds ze een andere deken op heeft is de uitslag minder geworden. Het zit alleen op haar flanken/billen dus misschien van het schuiven van de deken bijvoorbeeld. Vandaar dat ik iets anders nu ga proberen.

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:44

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:58

Op die manier, dan zal het inderdaad aan de pasvorm liggen dat het iriteert. Of losse haren er in? Ik vrees een kwestie van passen. Ik zie bij andere dat Bucas, wat kleiner smaller valt bij boeg ect dan Amigo. Ik zou in iedergeval iets kiezen wat glad gevoerd om irritatie te voorkomen...

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 22:28

@Welshponyfan inderdaad een mooie alleen niet op voorraad :(

@Sanniejtjuh De Amigo die er nu af is, had geen haren aan de binnenkant en een fijne gladde stof. Het vreemde is ook dat het enkel op de flanken/billen zit.

Dekens mogen zeker niet gepast worden en dan geruild, mochten ze niet goed vallen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:48

Paardendrogist heeft een pas-service je moet dit aangeven bij je bestelling en dan passen over een schoon zomerdekentje of fleecedekentje .
Is je amigo deken gewassen?
Want t kan van wasmiddel komen de uitslag , maar ook als de deken vuil is van binnen !
Klinkt beetje dubbel als ik terug lees

misz_blont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:53

Weet niet wat je budget is maar een bucas smartex turnout medium misschien? Of een power turnout light?

Als de medium te warm is dan blijft paard droog door stay dry en kan ook op een nat paard gelegd worden. En power turnout precies zo alleen heeft ook een schimmel voering. Verdere details zou je even moeten opzoeken. Te lang om hier te plaatsen.

Dure dekens maar gaan jaren mee. Doe met mijn bucas nu zo'n 6 jaar en nog op en top waterdicht.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 23:06

Zinzi_jewel schreef:
Paardendrogist heeft een pas-service je moet dit aangeven bij je bestelling en dan passen over een schoon zomerdekentje of fleecedekentje .
Is je amigo deken gewassen?
Want t kan van wasmiddel komen de uitslag , maar ook als de deken vuil is van binnen !
Klinkt beetje dubbel als ik terug lees

Nee nooit gewassen, enkel met borstel schoongemaakt

De power turnout light van Bucas klinkt erg goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:35

Als je de amigo fijn vind kwa pasvorm kan ik je de dominick ontzettend aanraden. Die ligt ook zo mooi en "los". Momenteel heeft dominick ook een actie. Gratis hals erbij geloof ik.
Iig succes.:j

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:42

Is de deken niet vies aan de binnenkant?
Je zou Rambo kunnen proberen, die hebben ook een anti bacteriele voering aan de binnenkant en dezelfde paavorm als Amigo.

Bucas zou ik niet doen ivm de stay-dry voering aan de binnenkant die kan gaan schuren.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:58

Heeft ze altijd uitslag gehad (ik ga er vanuit dat het deken al 3 jaar op ligt?)? Want dan zou ik idd ook denken dat het deken vies is of dergelijk? Dan kun je het deken best laten wassen of als je dat niet vertrouwt een nieuwe kopen (Amigo is niet zo duur in aanschaf). Ik heb altijd zoeits van, als je tevreden bent en zeker als het deken goed ligt en past op het paard, waarom dan wisselen?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:00

Ik zou gaan voor een rhino of een rambo. Zelf zweer ik bij de Rhino's en deze gaan nu hun 6e winter in/

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 11:36

@Laulitz de winterdeken ligt er nu voor de 2e winter op, vorige winter nergens last van. De regendeken is nu 3 jaar oud :P

Ik ben zelf niet echt van het wassen, ook niet professioneel. Mijn ervaring is dat waterdichte dekens daarna niet meer waterdicht zijn. Vandaar op zoek naar een duurzame deken, maar iets anders dan Amigo

dominick ga ik ook even bekijken. Dank voor alle reacties!

pooh19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:25

ik zou dan een bucas proberen zijn net zo sterk

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:30

Als je paard de deken vorig jaar ook op heeft gehad en toen geen last had, kan het dus eigenlijk niet aan de deken op zich liggen.

ik zou hem toch eens uitwassen met het wasmiddel van rhino of bucas. Zijn ze daarna nog net zo waterdicht als ervoor (tenzij je de waslabels niet volgt natturlijk)

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:03

FelineNanet schreef:
@Welshponyfan inderdaad een mooie alleen niet op voorraad :(

@Sanniejtjuh De Amigo die er nu af is, had geen haren aan de binnenkant en een fijne gladde stof. Het vreemde is ook dat het enkel op de flanken/billen zit.

Dekens mogen zeker niet gepast worden en dan geruild, mochten ze niet goed vallen?

Oeps, niet gezien dat ie niet op voorraad was.. ;)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:27

De bucas smartex is niet glad (fleece) dus als je pony last heeft van schuurplekken zou ik dat niet doen. Daarbij vind ik de kwaliteit van bucas niet geweldig, mijn smartex extra was binnen 2 weken kapot :x

misz_blont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:48

Qua voering van de bucas valt schuren mee hoor. Heb al de paarden er onderstaan. Eerder alle dekens geprobeerd maar altijd problemen. Nu ik de bucas heb is het over. Ook niets geen schuurplekken. Daarnaast als je de fleece niet wilt zijn er ook de freedom en de irish nog. Die zijn wel glad van binnen.

Dat is jammer dat je smartex bucas binnen 2 weken kapot was. Weet wel dat ze in de afhandeling met garantie. (3 jaar) heel netjes en correct zijn.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:51

Mijn ervaringen om me heen is dat Bucas juist wel schuurt.

Lastig die dekens. Zelf heb ik Amigo (Horseware waar iedereen zo lyrisch over is) een aantal maanden mooie pasvorm (dacht ik) maar nu ontdekte ik een klein schuurplekje aan 1 kant op de borst.. Zucht...

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 13:14

Ik zit toch verder in Horseware te kijken, omdat ik wel altijd tevreden ben geweest over de pasvorm.
Eisen iets aangepast, met name over de binnenkant van de deken.

-Evt met hals
-100/200 grams, waterdicht (een outdoor deken dus)
-Nylon of andere stof binnenkant (absoluut geen fleece)
-Het liefste met 2 bilkoorden om schuiven tegen te gaan

Geen idee hoe ik dat in de beginpost kan aanpassen, dus vandaar hier even

We zoeken weer rustig verder :+

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:20

Amigo Bravo, Rambo Duo, Rambo Original?