Premiera hoofstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dejong_wever

Premiera hoofstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 19:56

Voor mijn beide paarden zoek ik een nieuw hoofdstel. Nu wil ik de hulp van bokt vragen aangezien ik er niet
uitkom.
Mijn vragen;
- Is een premiera hoofdstel zo goed en blijft deze ook goed?
- Hoe zit het met de frontriemen met steentjes? Blijven de steentjes zitten of gaan deze er snel uit?
- Hoe houdt het lak?
- Ga ik voor een rondgedraaid hoofdstel of toch een platte?

Paard 1
Kwpn paard, ongeveer zoals op de foto(foto kom van google).
Afbeelding
Wil ik hier een zwart met wit onderlegd hoofdstel bij hebben of een geheel zwarte? Vindt dit erg moeilijk..

Paard 2,
Halinger, ongeveer zoals op de foto(ook deze foto komt van google).
Afbeelding
Bij dit paard neig ik naar een zwart hoofdstel, dit heeft zij nu ook..
Ik denk zelf aan de monaco, bij dit paard.

Ben benieuwd wat jullie advies is en ik sta ook open voor andere merken hoofdstellen..

Ik wil jullie alvast bedanken voor de hulp.

Capriootje

Re: Premiera hoofstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:47

ik vind het fijne hoofdstellen :j heb hem nog niet heel lang dus op lange termijn kan ik nog niet oordelen.
De frontriem voelt wel heel degelijk aan!

Voor het eerste paard zou ik voor de Athena wit onderlegd gaan, en voor je haf de Monaco enkel zwart :D

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:58

Een vriendin van mij heeft ook een premiera hoofdstel. Ik weet niet welke maar ze had eerst een rondgenaaide maar die zag er zo rommelig uit op het hoofd met die riempjes boven de oren etc. Dus heeft ze hem teruggestuurd en ongeveer dezelfde maar dan plat terug gekocht. Die staat een stuk beter en netter.
Maar het is op zich toch net wat jezelf mooi vindt. ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:04

Afbeelding

bruin met bruin onderlegd rondgenaaid Premiera Stang en trens hoofdstel met lak neusriem. De rondgenaaide frontriem heb ik zelf met blingsteentjes opgeleukt. Fijn hoofdstel, prima kwaliteit. Alleen het uiteinde van de neusriem onder de kaak is wat kleur kwijt, maar dat vind ik geen ramp. Hoofdstel is nu 2 jaar oud.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:20

Ik heb een Athena gehad, binnen een week waren er 4 steentjes uit! Wel even met blanke nagellak behandelen ofzo. Ik kon mijne terugsturen en ze hebben hem keurig voor me gerepareerd, super service!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 11:26

En nu blijven ze wel goed zitten? Weet je ook of er extra steentje bij geleverd worden? Vind dit wel erg jammer, want vindt de hoofdstellen met steentjes toch wel erg mooi...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:37

nee, geen extra steentjes bij geleverd, want dan had ik ze er zelf wel in kunnen zetten...
Na de laag nagellak bleven ze wel zitten. Heb hem inmiddels niet meer, vond al die gespen op het hoofd niks, heb nu een micklem ;)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:48

Ik vind het erg fijne hoofdstellen!!
Ik heb 2 monaco's gehad, de eerste is gejat/kwijt geraakt (beetje vaag verhaal) en de tweede is paard laatst mee aan de haal gegaan.. Hoofdstel achter haar aan en er meerdere malen op getrapt. Dit is dus overleden, en ik heb er nog 1 met een lage neusriem.
Als ik straks weer wedstrijden ga rijden wil ik weer een nieuwe premiera!

Bij mij bleven de steentjes goed zitten, alleen heeft ze een keer haar hoofd gestoten en toen was er wel wat uit, maar dat was ook wel logisch. Lak blijft ook mooi :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:04

Ik heb de riempjes af laten snijden bij schoenmaker, erg rommelig idd. Steentjes waren er met paar weken ookal veel uit. Heb nieuwe opgestuurd gekregen. Maten vallen erg typisch, heb pony frontriem, full bakstukken en cob neusriem uiteindelijk. Duurde dus weken voordat ik een passend hoofdstel had, reacties en opsturen gaan zeer traag is mijn ervaring. Uiteindelijk wel netjes opgelost maar niet zonder irritatie van mijn kant helaas.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 15:01

Vind het erg jammer te horen dat de steentjes er toch snel af gaan.

Ga denk ik maar weer eens kijken bij ej en divoza of daar wellicht toch wat beters kan vinden.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:38

DatBenIkNou schreef:
Ik heb de riempjes af laten snijden bij schoenmaker, erg rommelig idd. Steentjes waren er met paar weken ookal veel uit. Heb nieuwe opgestuurd gekregen. Maten vallen erg typisch, heb pony frontriem, full bakstukken en cob neusriem uiteindelijk. Duurde dus weken voordat ik een passend hoofdstel had, reacties en opsturen gaan zeer traag is mijn ervaring. Uiteindelijk wel netjes opgelost maar niet zonder irritatie van mijn kant helaas.

hihi dat wou ik niet zeggen.. maar ik was mijn frontriem inderdaad ook wel 4 weken kwijt...

En idd die maten zijn ook vaag, ik had een maat COB, maar de neusriem kreeg ik niet dicht (ander kinriempje opgedaan) en de frontriem was wel HEEL groot. Moet hangen ja, maar ik vond het net ff TE.
Ik heb hem verkocht aan iemand als een FULL.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:53

Ik heb meerdere Premiera's gehad.
De maten vielen voor mij eigenlijk precies goed , misschien geluk gehad? Heb inderdaad vaker gezien/gehoord dat veel hoofdstellen kwa maat en kwaliteit onderling verschilde.

Bij mijn eerste 2 premiera's (de Monaco rondgenaaid) was ik eigenlijk helemaal tevreden , heb er zelf wel een andere frontriem opgezet omdat er geen bling bij geleverd werd. Regenmatig ingevet , hoofdstellen bleven naar mijn inzien redelijk soepel en het lak is altijd mooi gebleven.
Moet zeggen dat rondgenaaid gewoon mooi stond bij mijn pony toendertijd , staat niet alle beestjes even mooi uiteindelijk.

Toen ik mijn paard kocht ben ik overgegaan naar Schockemohle&passier , die schockemohle kreeg ik van mijn ouders voor mijn nieuwe paard en is een heel mooi hoofdstel dus zei geen nee! Paard is jong en werd wat onrustig in de aanleuning en mij werd verteld dat een lage neusriem misschien wat prettiger was , hier had ik een mooie met lakneusriem van Premiera van gezien dus uiteraard besteld! Moet zeggen dat de kwaliteit me op dit moment erg tegen valt , hoofdstel is nog geen half jaar oud en is al kapot geweest , na meerdere malen invetten wil het nog niet echt lekker soepel worden waardoor het net niet helemaal mooi valt.. Misschien ben ik wel verwent nu met ander leer en dat het daarom wat tegenvalt? :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:57

Ik heb zelf de Novara en Athena en die zijn beide heel soepel, maar mijn moeder heeft een lage met gespen wel aan de zijkant en die vind ik qua kwaliteit ook beetje tegenvallen. Toch wel verschil in model dus..

Hoorde van iemand die foto's voor ze maakt, dat ze nu wel nieuw leer hebben en dat een stuk fijner is.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:03

Ik heb de Premiera Imperia (of zo iets ). Rondgenaaid. Met zwarte neusriem. Ik miste toen ik hem binnen kreeg al meteen een steentje van het frontriem. Even gemaild en twee dagen later lag er een zakje in de bus met alle maten aan reserve steentjes. De service is echt top en ik vind dat het hoofdstel zich ook erg goed houdt. Nu ben ik wel heel erg van het vetten en schoonmaken en schoon houden. Heb hem nu een jaar in gebruik en zou hem voor "zo goed als nieuw" durven verkopen als ik hem kwijt wilde.
Qua maat ben ik ook zeer tevreden. Ik rij een Fries x Andalusier en is redelijk grof in het hoofd maar het hoofdstel past goed en is ook nog best goed te verstellen. Alleen het sperriempje zit op de maximale stand. Maar denk dat dat komt omdat ik de neusriem redelijk hoog heb om de grootte van zijn hoofd iets te verbloemen.

Ik zeg ... niet langer twijfelen en bestellen maar.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:19

Ik heb een Premiera Monaco, de prijs kwaliteit verhouding is prima. :)
Mijn hoofdstel gaat inmiddels 3,5 jaar mee, lak blijft verder ook mooi.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:15

Ik heb zelf de premiera Monaco met frontriem van WW. :D
Vind het een super fijn hoofdstel en na een jaar is hij nog altijd mooi, zelfs het lak!
Mijn pony is niet altijd zo even handig, wilt graag snel schuren na het rijden.....
Vind nu zelf de rondgenaaide hoofdstellen veel mooier!!

Afbeelding