rolletjes bit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

VEGASS

rolletjes bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:49

Hallo iedereen, waarom rijden mensen met een rolletjesbit? Het lijkt me super vriendelijk, of zie ik het verkeerd. Mijn paard zit wel eens te vlooien met zijn tong, trekt hem op, gooit hem naar buiten, niet altijd, heb het idee dat het een soort verveling is. Zou dit bit een oplossing zijn?

finally

Re: rolletjes bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:00

ik heb een dubbelgebroken kneveltrens met een koperen rolletje in het midden,het is een dun bitje,heb vd week er nog 1 gekocht voor mijn andere hoofdstel waar ik een gewoon dubbelgebroken watertrens aan had, merk aan mijn paard dat hij het een erg prettig bit vind, hij loopt hier het fijnst op,hij zit lekker met het koperen rolletje te spelen,vooral als hij wat gespannen is gaat hij ermee spelen,het koper geeft dan ook een zoete smaak af,gaat er lekker ontspannen door lopen met een laagje schuim op de lippen :D geen idee of het wat is voor jouw paard,maar misschien dat je er 1 van iemand kan lenen met een rolletje of meerdere rolletjes om te proberen?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:37

Hier ook iemand met een rolletjes bit! Super tevreden over! Pony lief reageert er goed op.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:42

Mij is vroeger geleerd dat je beter geen bitten kunt gebruiken met een mondstuk wat uit verschillende materialen bestaat (zoals bijv koper en rvs) omdat dit met elkaar reageert en je dan het gevoel krijgt zoals bijv een stukje aluminium folie op een ouderwetse vulling.
Lijkt me niet prettig