Deken reparatie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Deken reparatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 10:41

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar info over dekenreparaties. En dan met name over de kosten van de reparatie.
Wie heeft zijn deken laten repareren, wat moest er gerepareerd worden en wat waren de kosten?

Alvast bedankt!

LovingTweety

Re: Deken reparatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:53

Ik had een gigantische winkelhaak in mijn deken zitten, te groot om zelf te repareren. Het is een outdoor deken van BR. Naar de Hypo gebracht en voor 25 euro is de deken weer perfect. Voor mijn andere paard repareer ik niets. De dekens moeten schoon gebracht zijn (dat is gemiddeld 15 euro) dan repareren (ongeveer 25 euro) en dan ben ik voor een 'nieuwe' tweedehands goedkoper uit. Voor haar koop ik dus geen merkdekens meer.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:58

TIP voor een winkelhaak (ook grote): naald en een draad pektouw! (voor te vlechten). Naait de boel mooi dicht en kost geen drol ;)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:06

Nee, maar dan is hij niet 100% waterdicht en dat hebben we wel echt nodig. Deze was dermate groot (van de rug tot de onderrand) dat hij goed dicht moest zitten.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:11

LovingTweety schreef:
Nee, maar dan is hij niet 100% waterdicht en dat hebben we wel echt nodig. Deze was dermate groot (van de rug tot de onderrand) dat hij goed dicht moest zitten.

Hier nooit geen problemen met hele grote haken, water komt er niet doorheen of het moet meer dan 20 mm per dag regenen met volle bakken (hoosbuien) :+

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:15

Ghehe, met het huidige weerbeeld zitten we daar wel aan :+
Even zonder geintjes, ik zal het de volgende keer eens proberen. Gelukkig sloopt deze pony eigenlijk nooit dekens, in die 15 jaar dat ik haar heb was het de eerste.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 11:21

Bedankt!
Ik naai zelf, en ben nu aan het repareren voor iemand, vroeg me af wat de gemiddelde prijzen zijn..
wie weet ga ik er dan meer doen!
Ik repareer ze nu met waterdichte stof van een andere deken, en spuit ze in met waterafstotend spul.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:23

listiglistje schreef:
LovingTweety schreef:

Hier nooit geen problemen met hele grote haken, water komt er niet doorheen of het moet meer dan 20 mm per dag regenen met volle bakken (hoosbuien) :+

Wat wij doen is er eerst een stuk van een oude deken onder lijmen met lijm voor boten (dat blijft soepel, is waterdicht en gaat lang mee) en dan de winkelhaak dichtlijmen. Dan nog een kwak van die lijm over de scheur aan de buitenkant.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:58

Bij de beversport en andere outdoor winkels verkopen ze tent reparatie setjes, dat kan je gewoon over een genaaid stuk strijken en dan is het absoluut weer water dicht.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:10

Ik maak het met Rambo dekenrepair. Begin alleen niet aan grote scheuren, vaak is de deken al "op". Ik heb alleen nog maar 1200D en sterker. Hoef ik ook niets te maken.