Shetlander zadeltje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi_Pepper

Shetlander zadeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 19:54

heey allemaal!!

Ik heb een shetty van 1 meter en ik vroeg me af of daar eventueel een zadel van 16 inch op kan.
Dit omdat mijn ruiter te groot is voor het zadel wat we nu hebben. Zo ja welk zadel raden jullie mij aan?? Ik heb het liefst een dressuur of een veelzijdigheids zadeltje.
Ik heb al even rond gesnuffeld maar ik kon geen topic vinden...

groetjes!!

Shirley

Re: Shetlander zadeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:57

Als de ruiter te groot is voor je zadel, is hij ook te groot voor je pony...
Geen ander zadel zoeken dus, maar een ander ruitertje!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:57

Ik denk niet dat dat past. Ik vraag me ook ernstig af of je ruiter niet gewoon te groot is als ze perse een 16 inch zadel moet hebben. Op mijn shetten van 96 cm kon max een 14 inch.

Chiave

Re: Shetlander zadeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:59

Als je niet in een 14 inch past met je kont, pas je waarschijnlijk ook niet op een shetlander. ;)

Bambi_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 08:48

Wij hebben op dit moment een 12 inch zadel en dit is te klein voor het ruitertje. Het ruitertje is absoluut niet te groot voor de pony, ze komt niet eens onder zn bolle buikie vandaan. Maar we hebben een zadelmaker laten komen en die vond dat een groter zadel beter zou passen bij het meisje en de pony dus nu hebben we voor haar een wintec zadeltje. Bedankt voor jullie reacties!

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 08:56

Zou ik eens een foto mogen zien? :) Ik heb een shetje waar ik ook een zadeltje voor aan het zoeken ben op het gemakje, ze is een meter en een beetje en ik ben wat aan het kijken naar de pasvormen van de verschillende modelletjes.