niet ventilerende peesbeschermers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IwanLuver

niet ventilerende peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 20:42

Ik lees altijd dat goedkope peesbeschermers niet goed ventileren, maar heeft iemand al eens met een boormachine gaatjes in die peesbeschermers geboord, waardoor er toch ventilatie is?? Ik weet niet of het werkt hoor, maar het schoot mij zo te binnen.

yanick29

Re: niet ventilerende peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:44

Klinkt als een goed idee geen idee of het werkt :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:12

Waarschijnlijk zitten die gaatjes binnen no-time vol met zand? En gaan ze daardoor schuren, want het zand komt tussen de beschermer en de vacht?

Van die dure, die zijn zo gemaakt dat er wel lucht doorheen komt, maar geen vuil.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:29

Ze ventileren niet goed door het neopreen wat er in zit.
Gat erin maken gaat alleen helpen (denk ik) als je dit over de hele lengte van de pees doet. Maar dan verlies je dus stabiliteit en kan je beter gewoon geen peesbeschermers aandoen.
Gewoon gaatjes maken heeft geen nut omdat het neopreen tegen de huid zit, de warmte kan daar niet weg. Alleen de plaats waar het gat zit kan de warmte weg, maar de huid rondom niet. Dus je zou al erg veel gaatjes moeten maken, maar is het dan nog stevig?
Het was denk ik anders geweest als er ruimte was tussen de huid en het neopreen dan kon de warmte wel weg via de gaatjes.
Hier vind je er meer over: [HAR] Waarom zit er in peesbeschermers eigenlijk neopreen?

Edit: heeft trouwens niets met goedkope beschermers te maken, er zijn genoeg dure merken die ook met neopreen en een volledig dichte schaal werken. Dus het is niet omdat je een dure koopt dat je daarom beter bent qua ventilatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:10

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:14

IwanLuver schreef:
Ik lees altijd dat goedkope peesbeschermers niet goed ventileren, maar heeft iemand al eens met een boormachine gaatjes in die peesbeschermers geboord, waardoor er toch ventilatie is?? Ik weet niet of het werkt hoor, maar het schoot mij zo te binnen.

Ik zat daar dus laatst ook over na te denken. Heb nog een paar liggen die ik eigenlijk alleen gebruik in natte omstandigheden en dacht zal ik het eens uitproberen?

Voor de stabiliteit heb ik die dingen niet om, alleen voor het aantikken. Verder spuit ik altijd alles af na het rijden dus zo heel veel zooi zal er wel niet in komen..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:16

Is het proberen waard als je nog een oud paar hebt liggen denk ik!

Het is inderdaad het neopreen wat het verstikkend maakt, ben er zelf al lang mee bezig maar nog geen fijn alternatief gevonden helaas. Van het voorjaar komen hier de Premier Equine cross beschermers, wie weet dat ik die ook voor dagelijks ga gebruiken :)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:18

Was dit ook al aan het denken maar nog niet geprobeerd...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:51

Ik gebruik die van Premier Equine dagelijks. Geen warme/natte benen meer, er komt ook absoluut geen zand en water tussen, terwijl wij gewoon door plassen banjeren.
Ik denk dat wanneer je neopreen gebruikt het warm blijft, ongeacht wat extra gaatjes. Je voorkomt niet dat er zand in komt en ik vraag me af of die gaatjes niet gaan uitrekken/scheuren.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:55

Ik heb een stuk gelezen over een thermografisch onderzoek dat het helemaal niet te warm wordt onder beschermers mits je ze niet TE strak vast trekt. Misschien dat ik het nog terug kan vinden.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:56

Anoniem schreef:
http://www.piafferuitersport.nl/beenbes ... rotech-air

Goedkope ventilerende peesbeschermers. Beter dan de beschermers van boven de 100 euro die ik ook heb liggen maar niet doen wat ze beloven.

Jammer dat deze niet in cob maat tekrijgen zijn anders vond ik deze ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:16

Rhine_ schreef:
Anoniem schreef:
http://www.piafferuitersport.nl/beenbes ... rotech-air

Goedkope ventilerende peesbeschermers. Beter dan de beschermers van boven de 100 euro die ik ook heb liggen maar niet doen wat ze beloven.

Jammer dat deze niet in cob maat tekrijgen zijn anders vond ik deze ideaal!

Voor mijn kleine paard met smalle benen, heb ik gewoon het bovenste stukje afgesneden. Dan paste ze precies. Anders waren ze te lang.