Mijn paard staat 24/7 buiten met schuilstal en ze is niet geschoren. Vandaag viel het mij op dat ze stond te trillen in de wei, non stop regen en ze blijft gewoon buiten staan.. Het is niet de eerste keer dat ik het zie ze heeft dit nogal gedaan als het ganse dagen regent zoals nu. Bij droog weer nooit!
Dus nu heeft mijn vader ze op stal gezet met mijn shetlander om op te drogen, wat ik niet zo leuk vind want ik zie mijn paarden niet graag 'opgesloten' maarja beter als ziek worden.
Ik ben misschien van plan een waterdichte deken deken te gaan kopen voor als het slecht weer is, hoeveel gram en de maat weet ik niet.. help? Ze is +- 1.67 en niet breed gebouwd
Ze is niet geschoren en dat ben ik ook niet van plan. Denken jullie dat het nu nog goed is om een deken te gaan kopen of zou ik beter wachten tot volgend jaar?
Paardlief gisteren: http://i60.tinypic.com/avpm4k.jpg
Alvast bedankt
Ik heb hier een oude shetlander staan die het ook ècht koud krijgt bij langdurige regen. Trillen, bolle rug, staart tussen zijn achterbenen, koude oren... kortom: koud. Maar in zijn schuilstal gaan staan uit zichzelf? Ho maar. Als ik hem er zelf in zet komt hij er achter dat het toch wel lekkerder is dan buiten in de regen, maar uit zichzelf gaat hij er vrijwel nooit in. Omdat ik niet altijd thuis ben als het regent, heeft hij in de winter ook een 100 grams outdoordeken op. De haren worden dan wel platgedrukt en verliezen hun werking, maar de vulling van de deken zorgt ervoor dat hij het toch niet koud krijgt. En ik ben iemand die anti-deken is, vind het belachelijk dat er zoveel paarden onnodig met een deken rondlopen. Bovendien vind ik het ellendige dingen. Ze worden altijd gesloopt en ik kan elk jaar wel een paar nieuwe dekens kopen. Paarden hebben van zichzelf een natuurlijke deken en dat is de vacht, maar als die niet goed zijn werk doet moet je kiezen tussen 2 kwade. En dan is een deken een warm welkom