Ik (1.66 m./56 kg) ben op zoek naar een 17(,5) inch dressuurzadel voor onze D pony (1.47). Ik heb diverse zadels gepast van vrienden, maar tot nu toe zijn ze steeds te groot. Het is een smal paardje, heeft een gemiddelde schoft en een vrij platte rug.
Wie heeft ervaring met dressuurzadels voor deze combinaties en kan mij merken en/of types aanbevelen?
Ik had voor mijn kleine E pony en mijzelf (iets kleiner, maar iets zwaarder dan jij) een Tekna zadel. Of het op je pony gaat passen kan ik natuurlijk niet zeggen maar qua lengte zit je wel goed. De 17 inch was stuk korter als een 16,5 inch euroriding bijvoorbeeld.
Ik heb ook een d pony en mijn zadel was ook zeer lastig te zoeken want hij is zeer compact. Ik heb nu een anky clasic en heb het zadel nu 3 jaar hij goed Pony kan zich er onder goed bewegen. het zadel komt van divoza..
CxB
Geplaatst: 10-01-15 08:40
Ik heb op mijn d pony van 1,48 een 17 inch Kieffer dressuurzadel liggen, 17,5 is hem weer te lang
Wij hebben op onze fjord van 145 een ainsley vanguard liggen. Deze pony is natuurlijk niet smal maar heeft wel een vrij platte rug. Hij hoort officieel bij pony 1 maar op pony 2 ligt hij ook heel goed haha dus ook erg 'makkelijk' zadel. En vooral rijdt hij heeerlijk
Mijn lesklant rijdt met euroriding luxor maar de titan past ook op haar pony van 148 cm
Oretha
Geplaatst: 10-01-15 19:18
Ik had precies hetzelfde probleem met mijn 3,5 jarige welsh. Veel zadels waren te lang. Heb een 17 inch Kieffer erop liggen, deze viel ook korter in het kussen. Fijn zadel en had hem tweedehands op bokt gekocht voor een leuke prijs.
Herkenbaar, voor mijn pony van 1.40 heb ik een Wintec Isabell Cair zadel die is ook 17 inch en ligt erg goed!
Dit zadel is trouwens wel kunststof ipv leer.
felintje
Geplaatst: 10-01-15 19:25
Ik heb er op mijn korte D-pony een stubben juventus D liggen, super zadel! Deze komen enkel in de maat 17 inch, maar valt wat kleiner uit en de kussens zijn ook lekker kort, ongeveer zo'n 45 cm is het draagvlak.
Je kan natuurlijk ook gewoon een goede zadelmaker laten komen? Ik heb diverse zadels gezien op D-pony's. De ene is de andere niet en het moet voor jezelf ook goed voelen. De bedoeling is dat je er lang plezier mee hebt? Ik heb er wel een aantal en van Heinkenszand kan ik een dagje uit maken.