Hoofdstel Gezocht

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GerenGer

Hoofdstel Gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 20:54

Ik ben nu zo'n tijdje opzoek naar een geschikt hoofdstel voor mijn paard.
Aangezien ik een USG frontriem heb waarbij de lusjes erg klein zijn, moet het kopstuk van het hoofdstel niet gigantisch breed zijn.
Verder zijn de eisen: zwart, niet rondgenaaid, brede neusriem die zwart onderlegd is en het kopstuk moet ook onderlegd zijn.
Hoofdstel moet het liefst ongeveer rond/onder de 90 euro zijn.
Ik hoop dat iemand misschien een geschikt hoofdstel weet (merk/versie). :)
Hoofdstel moet in maat full zijn.

Dit hoofdstel had ik altijd bij mijn pony en zoiets wil ik ook weer. Hier heeft hij ook de betreffende frontriem om in maat pony.
Afbeelding
https://imagizer.imageshack.us/v2/800x7 ... parrie.png
Weet het merk van dit hoofdstel helaas niet meer, is al jaren geleden

Alvast heel erg bedankt! :D

Groetjes Gerbrich

MoniekV

Re: Hoofdstel Gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:21

Al naar Profi-Rider en Hoöks gekeken?

Puckbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:10

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:14

Geen idee of dit een idee is. Maar mocht je niks kunnen vinden is het altijd nog een optie om je hoofdstel zelf samen te stellen. Een losse neusriem kopen, los kopstuk en eventueel losse bakstukken. Dan kun je nog steeds gewoon je eigen frontriem gebruiken ;)

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 22:49

MoniekV schreef:
Al naar Profi-Rider en Hoöks gekeken?

Dankje! Ik zal die merken eens opzoeken, misschien dat ik een goede vind! :)

Puckbeer schreef:

Bedankt! Inderdaad wel een het hoofdstel dat aan mijn eisen voldoet, maar die gesp daarboven bevalt me niet zo, haha.

Rubio schreef:
Geen idee of dit een idee is. Maar mocht je niks kunnen vinden is het altijd nog een optie om je hoofdstel zelf samen te stellen. Een losse neusriem kopen, los kopstuk en eventueel losse bakstukken. Dan kun je nog steeds gewoon je eigen frontriem gebruiken ;)

Heb ik inderdaad ook over nagedacht, maar dat vind ik toch wel veel gedoe. Als ik echt geen geschikt hoofdstel vind, zal dat dan inderdaad de laatste optie zijn. Misschien dat ik dan een losse neusriem erbij moet kopen, maar ik vind het juist mooi als alles wat gelijk is aan elkaar. :)

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 22:53

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:06

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 10:22

Oh super bedankt! De USG Dione lijkt me heel mooi. Ik zal inderdaad even informeren hoe breed deze is! :)
De Minerva is ook erg mooi! Die neusriem lijkt ook nog wel breder.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:54

Graag gedaan.
Zag wel net dat je het niks vind dat die gesp riem achter de oren zit bij het hoofdstel Dione is dat ook het geval daar loopt de neus riem dus ook over het kopstuk heen.
Vind de Minerva ook wel erg mooi zit ook wel wat prijs verschil in maar vind het nog mee vallen.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 11:00

Ja klopt, prijsverschil is wel groot. Denk dat het komt door die Swarovski, maar dat is voor mij toch niet zo nodig. Ik ben alleen benieuwd hoe de breedte van de neusriem bij beide is.
Maar bedoel je dat bij de Dione ook een gesp daarboven zit? Want dat kan ik niet zien op de foto. Dat zou wel jammer zijn, want dat heb ik gewoon liever niet, haha.
Laatst bijgewerkt door GerenGer op 07-01-15 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:00

Harry's horse hoofdstel?

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:14

GerenGer schreef:
Ja klopt, prijsverschil is wel groot. Denk dat het komt door die Swarovski, maar dat is voor mij toch niet zo nodig. Ik ben alleen benieuwd hoe de breedte van de neusriem bij beide is.
Maar bedoel je dat bij de Dione ook een gesp daarboven zit? Want dat kan ik niet zien op de foto. Dat zou wel jammer zijn, want dat heb ik gewoon liever niet, haha.

Denk dat je gelijk hebt dat het door de frontriem komt maar vind het nog een redelijke prijs voor een hoofdstel.
Ja de Dione heeft de neusriem over het kopstuk lopen (Reithalfter wird für besseren Tragekomfort über die Oberseite des Genickstücks geführt ) ofte wel dat voor het draag comfort de neusriem over het kopstuk wordt heen gevoerd.
Maar weet niet of daar ook de gesp zit kan ook zijn dat die gewoon aan de zijkant zit.
Is inderdaad lastig te zien
Als je echt wil weten hoe breed die neusriem is dan zou ik even een mailtje sturen en meteen mee vragen hoe breed het breedste gedeelte van het kopstuk is want anders zit je met je frontriem te kijken.
Denk dat ze je dat wel kunnen vertellen omdat het rechtstreeks bij hun is.

edit: zo te zien geen gesp achter de oren maar is niet 100% te zien op deze foto's wel dat hier ook een bling frontriem op zit.

edit : heb nog eens goed gekeken op de eerste foto is goed te zien dat de gesp aan de zijkant van het hoofdstel zit

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door barrymuis op 07-01-15 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 11:22

barrymuis schreef:
GerenGer schreef:

Denk dat je gelijk hebt dat het door de frontriem komt maar vind het nog een redelijke prijs voor een hoofdstel.
Ja de Dione heeft de neusriem over het kopstuk lopen (Reithalfter wird für besseren Tragekomfort über die Oberseite des Genickstücks geführt ) ofte wel dat voor het draag comfort de neusriem over het kopstuk wordt heen gevoerd.
Als je echt wil weten hoe breed die neusriem is dan zou ik even een mailtje sturen en meteen mee vragen hoe breed het breedste gedeelte van het kopstuk is want anders zit je met je frontriem te kijken.
Denk dat ze je dat wel kunnen vertellen omdat het rechtstreeks bij hun is.

Dat had ik inderdaad al vertaald haha, maar is het niet zo dat het er alleen over de kopstuk loopt en de gesp aan de zijkant zit? Ipv daarboven, want bij rondgenaaid heb je ook altijd die gespen boven op het kopstuk, en dat vind ik nooit zo mooi.
Ja ik probeer al een mailtje te versturen, maar op een of andere manier doet hun contactformulier hiet niet zo goed...
Verder dacht ik dat de frontriem nu wel zou kunnen passen, aangezien beide van USG, maar voor de zekerheid zal ik dat ook even navragen!

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:26

Sorry je zal het wel niet gezien hebben maar heb in mijn vorige post nog wat dingen gezet.
En de gesp zit niet achter de oren.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 11:31

Oh sorry dat had ik inderdaad nog niet gezien!
Ja zo, dat dacht ik inderdaad al! Nee maar dit vind ik niet erg. Had ik bij mijn vorige hoofdstel ook haha. :)
Dit is de Dione he? Die vind ik toch ook wel heel mooi. Alleen nog even weten hoe breed de neusriem is!
Verder lijkt het me een heel fijn hoofdstel!
Hoe vind jij eigenlijk die foto's? :D
edit, grapje ziet net dat er nog meer foto's staan. :P

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:36

GerenGer schreef:
Ja zo, dat dacht ik inderdaad al! Nee maar dit vind ik niet erg. Had ik bij mijn vorige hoofdstel ook haha. :)
Dit is de Dione he? Die vind ik toch ook wel heel mooi. Alleen nog even weten hoe breed de neusriem is!

Ja dit is de Dione en de foto's stonden er gewoon bij zag ik ook pas later hoor :D
Vind het ook een net hoofdstel en die front riem vind ik ook wel mee vallen die springt er niet echt uit.
Mocht het niet lukken met mailen naar hun laat me dan even iets weten dan ga ik wel eens voor je op zoek vind dit soort dingen leuk om te doen.

Trouwens welke maat moet je hebben zag net een maat vb (cob) voor € 60,40

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 11:38

barrymuis schreef:
GerenGer schreef:

Ja dit is de Dione en de foto's stonden er gewoon bij zag ik ook pas later hoor :D
Vind het ook een net hoofdstel en die front riem vind ik ook wel mee vallen die springt er niet echt uit.
Mocht het niet lukken met mailen naar hun laat me dan even iets weten dan ga ik wel eens voor je op zoek vind dit soort dingen leuk om te doen.

Ja klopt! Ik vind deze frontriem ook nog wel heel mooi!
Hij zegt, als het goed is, dat het bericht is verstuurd! Dus hopelijk krijg ik dan antwoord.
En anders zal ik het even laten weten, super bedankt! :D

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:39

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 15:37

Geïnformeerd bij USG, de neusriem van de Minerva is 13mm breed (lengte denk ik) en 3mm dik.
De neusriem wil ik liever rond de 3,5 tot 4,0 mm dus dat wordt 'm niet.
De Dione hadden ze helaas niet op voorraad en konden ze dus ook niet meten.
Dus ik zal ergens gaan zoeken waar ze de Dione nog meer verkopen en die vragen.
Deze vond ik ook het mooiste en meest betaalbaar. :)

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:33

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:10

Divoza? Hebben ze veel soorten en mensen die je goed kunnen adviseren. Ook zie je dan gelijk wat je koopt.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 11:14

De eerste heb ik al gemaild! Daar zit ook nog korting op, dus dat is altijd leuk haha.
Andere zal ik ook even mailen! Bedankt!

Divoza kom ik wel geregeld. Maar tegenwoordig hebben de meeste hoofdstellen toch weer of lak of bling, en zo niet dan is de neusriem weer gauw te dun. En de meeste hoofdstellen hebben een breed kopstuk waardoor de frontriem er niet aanpaste. :)

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 18:34

Zojuist bericht gekregen van Ruitersport Discounter. De neusriem is 4 cm breed. Precies goed!
Waarschijnlijk dan de full bestellen. Hopelijk past deze, en anders kan die altijd nog terug. :)

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:28

GerenGer schreef:
Zojuist bericht gekregen van Ruitersport Discounter. De neusriem is 4 cm breed. Precies goed!
Waarschijnlijk dan de full bestellen. Hopelijk past deze, en anders kan die altijd nog terug. :)

Dat is inderdaad mooi breed.
En als die niet past kun je hem terug sturen maar en ergens anders de cob bestellen maar dan heb je hem in elk geval in de handen gehad en je weet hoe breed de neusriem is.