Hackamore, leren bit, andere opties… lenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

2001

Hackamore, leren bit, andere opties… lenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 13:25

Hoi allemaal,

Een beetje een brutale vraag misschien maar ik zou graag materiaal willen lenen als dat mag. :o Omdat ik regelmatig op bokt voorbij zie komen dat mensen spullen te leen aanbieden dacht ik dat ik dit wel kon vragen. Zo niet? excuses!
Bestaat er misschien een bedrijf waar je spullen kan huren?

Met mijn paard ben ik nu een tijdje aan het proberen wat wel en niet werkt w.b. optoming. Op het moment rijden we met een Myler level 2 en een Barefoot cedar en zo nu en dan met een kaptoom. Toch ben ik hier nog niet compleet tevreden over en wil eigenlijk wat meerdere dingen proberen/uittesten. Een stukje uit nieuwsgierigheid en eventueel om het later dan echt te gebruiken.

Nu kan ik natuurlijk al die spullen gaan kopen, maar helaas is mijn portemonnee niet zo groot.
verzendkosten of borg(naar waarde) vind ik geen probleem. :)

Zelf zou ik graag nog willen testen:
- hackamore met verschillende scharen
- cavemore
- een leren bitje(meroth?)
- verschillende hoofdstellen van biothane.
- … eventueel opties die jullie aandragen?
Wat voor mij wel een nadeel is, is dat mijn paard maat xfull en uitmat 15,5cm heeft, maar misschien is er toch iemand die dit ook heeft.

Misschien hebben jullie ook nog spullen die je graag zou willen testen? en kan ik jullie daarbij helpen :D

Ik besef mij heel goed dat dit een vraag is waar niet iedereen het mee eens is, maar reageer aub alleen als je het een goed plan vind of tips hebt wb het lenen. eventuele afspraken moeten denk ik onderling gemaakt worden. ophalen is denk ik het beste ivm kosten of kwijtraken in de post maar laat dit bespreekbaar zijn. een borg lijkt mij normaal zolang deze naar waarde van het product is.

Mayflower_

Re: Hackamore, leren bit, andere opties… lenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:29

Waar woon je? Ik heb wel een hackamore te leen (zo'n standaard hackamore) en een kaptoom. :)

2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 13:32

owja wel handig om te vermelden, ik woon in Oosterhout NB.
Wat aardig dat je hem wilt uitlenen! welke maat is dat?

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:38

Ik heb wel een lerenbitje, ik weet niet hoe je dit nog zacht kan krijgen, had hem gister in mijn handen om weg te gooien :o
Mocht je er achter kunnen komen hoe je het leer weer zacht kunt krijgen, dan mag je 'm hebben :o

2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 13:39

die moet je toch in zonnebloemolie leggen?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:40

Heb je wel eens gedacht aan een Micklem multi bridle? Die kan je op drie verschillende manieren bitloos gebruiken: Side-pull, kin gekruisd en kaak gekruisd.

Maar ik weet niet of dat aan je wensen voldoet? Wat mis je in de optoming die je nu hebt of wat wil je liever anders?

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:43

Ik heb echt geen idee, ooit aangeschaft voor mijn paard, 1 of 2 keer mee gereden en daarna onder in de kast beland en gister er uit vandaan gevist.

2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 13:44

Pippaa schreef:
Heb je wel eens gedacht aan een Micklem multi bridle? Die kan je op drie verschillende manieren bitloos gebruiken: Side-pull, kin gekruisd en kaak gekruisd.

Maar ik weet niet of dat aan je wensen voldoet? Wat mis je in de optoming die je nu hebt of wat wil je liever anders?

ja heb ik zeker al eens naar gekeken, maar sidepull heb ik al geprobeerd maar daar reageert ze niet lekker op, en kin en kaak gecruisd hoor ik toch wel regelmatig dat de release niet goed werkt dus dat spreekt mij niet zo aan. sowieso is de micklem niet te verkrijgen in xfull. wel een erg mooi hoofdstel!

2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 13:45

Happy_Joy schreef:
Ik heb echt geen idee, ooit aangeschaft voor mijn paard, 1 of 2 keer mee gereden en daarna onder in de kast beland en gister er uit vandaan gevist.

Ik zou hem dan wel graag willen proberen! ik stuur je en pb om het verder te bepreken :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:52

Omdat deze vraag op de Bokt markt thuis hoort hier een slotje!