Aanpassen sluitingen Rambo Duo deken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Aanpassen sluitingen Rambo Duo deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 09:43

Van mijn 2 jaar oude Rambo Duo deken zijn inmiddels alle stiksels al eens los geweest en nu ligt ook de voorsluiting er uit. Hij moet dus gerepareerd worden. Ik ben niet zo te spreken over die voorsluiting, het klitteband is echt waardeloos en blijft nooit vast zitten.

Zijn er mensen die ervaring hebben met danwel het vervangen van het klitteband door sterker klitteband of het compleet vervangen van de sluiting? Ik heb bijvoorbeeld een Amigo regendeken die voor sluit met 2 'buiksingels', dat blijft wel goed zitten. Zou dat effect hebben op de pasvorm?

Gimmick11

Re: Aanpassen sluitingen Rambo Duo deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:30

Ik heb de Rambo duo, maar gebruik dat klitteband bijna niet, volgens mij heeft dat geen functie. Die ring met de twee musketons zijn al sterk zat.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 10:37

Als ik dat klittenband niet gebruik valt de deken bij mij open aan de voorkant, ik zou het dus liever wel gebruiken. Die ring en musketon zijn idd sterk zat maar als dan de stiksels loslaten ben ik nog niet geholpen :D

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:45

Ik heb bij de kleermaker na twee jaar nieuwe stripjes klittenband erop laten zetten. De haakjes waren nog wel goed bij mij maar het zachte stuk was opgebruikt. Omdat hij geen brede stukken had zijn het meerdere stukjes naast elkaar geworden. Werkt gewoon weer super, al heb ik wel het idee dat het klittenband slechter werd doordat mijn paard te breed werd voor de deken. Nu heb ik een grotere maat en nergens last van.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:02

Hier werkt dat klitteband juist veel te goed. Ik krijg de deken maar met moeite open :D :+
Maar echt weg ben ik ook niet van de V-sluiting. En imo kan je ze makkelijk vervangen door een normale rechte sluiting. Ik heb aan de Duo nog niks veranderd, maar heb wel op een andere original de voorsluitingen al gerepareerd of verzet. Is heel simpel te doen en geeft ook geen lekkerij.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:30

Ik denk dat als je bij iemand langs gaat die ervaring heeft met het herstellen van dekens dat je er best een rechte sluiting op kunt laten zetten.